Csepel Autó

Teljes szövegű keresés

Csepel Autó
Címe: 2311 Szigetszentmiklós, Gyártelep, Pf. 38. Korábbi neve: 1949. Csepel Autógyár. Gyárak (telepek): 1. sz. gyár, 2311 Szigetszentmiklós, Pf. 38.; 2. sz. gyár, 1201 Bp., Helsinki u. 91.; 3. sz. gyár, 3301 Eger, Kistályai u. 2.; 4. sz. gyár, 5520 Szeghalom, Rákóczi u. 12.; 5. sz. gyár, 2311 Szigetszentmiklós, Pf. 38. Márkanév: Csepel Autó. Leányvállalatok, alapítások, érdekeltségek: Dugattyú- és Dugattyúgyűrűgyártó Leányvállalat. Fontosabb termelési ágak, termékek: járóképes padlóvázak, merevvázas autóbuszalvázak, speciális dízel tehergépkocsik, sebességváltók, szervokormányok, tengelykapcsolók, járműipari alkatrészek és javítási munkák.
Vezetői: Lukácsi Gábor (vezérigazgató); dr. Kosaros Csaba (vezérigazgató-helyettes, termelési és beszerzési igazgató); Geiger Márton (gazdasági igazgató) ; Szabó Zoltán (kereskedelmi igazgató); Török László (vt-elnök, műszaki igazgató). Vezetési struktúra: A vállalat stratégiai irányítását 1985 óta a 48 tagú vállalati tanács végzi (24 választott és 24 hivatalból kijelölt taggal).
Fontosabb gazdasági mutatók (1988): vagyon 5844,2 M Ft; értékesítés nettó árbevétele 14 391,3 M Ft; konvertibilis export árbevétele 637,2 M Ft; rubelexport árbevétele 1899,6 M Ft; tiszta eredmény 97,6 M Ft; teljes munkaidőben foglalkoztatottak átlagos létszáma 7754 fő; évi átlagos összes kereset 94 842 Ft/fő; évi átlagos összes kereset az ágazat átlagához képest 92,8%.
A vállalat rövid története: 1949-ben alapították meg a volt Dunai Repülőgépgyár helyén, Csepel Autógyár néven, s még ugyanebben az évben elkészítették az első Csepel dízelmotorokat Steyr-licenc alapján. E motorokból – 2–6 hengeres változatban – csaknem 300 ezer darab készült. 1950-ben megkezdték a tehergépkocsik gyártását (e termékeik nemzetközi megbízhatósági és gyorsasági versenyeken számos díjat nyertek). 1951-ben megindul az export is, s megkezdődik az együttműködés az Ikarusszal az autóbuszgyártásban: motort, ill. első-hátsó futóművet szállítottak az autóbuszokhoz. 1966-ban 2 milliárd Ft költséggel megkezdődött a vállalat rekonstrukciós programja. Ezután a vállalat bekapcsolódott a kormány által 1968-ban elhatározott közútijármű-gyártási programba: 1971-ben a gyártmányszerkezet átalakítása után megkezdték az új Ikarus 200-as autóbuszok fenékvázainak gyártását. A 70-es és 80-as években számos új járműalkatrész fejlesztésére, ill. licencének megvásárlására került sor. A Csepel Autó gyártja továbbra is az Ikarus részére az autóbuszok alvázát, s kulcsszerepet játszik a magyar közúti járműgyártásban.

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem