Westel 900 GSM Mobil Távközlési Rt.

Teljes szövegű keresés

Westel 900 GSM Mobil Távközlési Rt.
A Westel 900 első sikerei mögött rengeteg munka és tanulás áll. Az olyan szolgáltatóknak, amilyenek mi magunk is vagyunk, az év első napjától az utolsóig, a nap 24 órájában bizonyítani kell, méghozzá a lehető legjobb minőséggel, a szolgáltatási paletta új és új színeinek bemutatásával. Olyan technikákat és módszereket alkalmazunk, amelyek a világ vezető cégeinek tevékenységét jellemzik, a digitális mobiltelefónia lélegzetelállító vívmányait a tőlünk telhető legnagyobb gyorsasággal sajátítjuk el.
Tanulunk és alkotunk is. Értéknövelt szolgáltatásaink széles skálájára a világ számos szolgáltatója és velük együtt a szaksajtó is felfigyelt. Tanulunk és tanítunk is, hiszen eredményeink mind erősebb kisugárzására a Westel 900 külföldi kortársai és az utánunk színre lépett GSM szolgáltató társaságok is felfigyeltek. Nem túlzás kijelenteni, hogy 1996-ra a Westel 900 európai szintű távközlésszolgáltatási és -fejlesztési központtá fejlődött, ahová egyre több szakember látogat el tapasztalatcserére.
1996 sikeresztendőként vonult be a Westel 900 történetébe. Az előírásoknak megfelelően egy esztendő leforgása alatt kétszer védtük meg ISO 9001-es minőségtanúsító bizonyítványunkat, az pedig valamennyi szakterület erőfeszítéseinek elismerése volt, hogy a szolgáltatók kategóriájában a Westel 900 Rt. érdemelte ki az első alkalommal meghirdetett Nemzeti Minőségi Díjat. Büszkeségünkön osztoznak tulajdonosaink is. Közöttük például az US WEST International 20 leányvállalata közül a mienket minősítette az egyik legjobban szrevezettnek, illetve a legdinamikusabban fejlődő érdekeltségének.
A Westel neve fogalommá vált Magyarországon, és ismerősen cseng a határokon túl is. Üzleti és pénzügyi eredményeink – valamint a Magyarország hitelképességének megítélésében a nemzetközi pénzpiacon bekövetkezett kedvező változások – tették lehetővé, hogy cégünk vezető hitelpozícióba kerülhessen, és a Nemzetközi Pénzügyi Társaságtól (IFC), valamint az amerikai Overseas Private Investment Corporationtől (OPIC) felvett hiteleket a korábbinál jóval kedvezőbb feltételűekre cserélhesse. Ebből a célból a Citibank és a Bank of America kapott megbízást egy összesen 170 millió USD összegű, öt év lejáratú szindikált hitel megszervezésére, amelyet a Westel 900 az IFC, valamint az OPIC által nyújtott hitelek előtörlesztésére, valamint további hálózati fejlesztések és még magasabb minőségi követelmények finanszírozására használt s használ fel. A hitelfelvétel – a Matáv mellett – a magyarországi vállalatok számára elért eddigi legjobb feltételeket biztosította, mely szerint a londoni bankközi kamatláb, a Libor fölött 0,45% kamatot kell a hitelért fizetni, a tulajdonosok garanciája nélkül. Eredményességünket bizonyítja az is, hogy a közreműködő pénzintézetek már a jegyzési időszak lezárása előtt két és félszeresen túljegyezték a hitelnyújtásban való részvételt.
A Westel 900 ügyfeleinek száma 1996 szeptemberében meghaladta a kétszázezret, ami 1994 tavaszán, még a kereskedelmi szolgáltatás elindítása előtt sokkal távolibb mérföldkőnek tűnt tulajdonosaink és a vállalat managementje számára. Az Andersen Consulting 1996-ban napvilágot látott tanulmánya szerint – amely a világ tizenéngy országa tizennyolc elismert mobil távközlési szolgáltatójának értékesítési és marketing gyakorlatát elemezte és hasonlította össze – a Westel 900 az iparági átlagnál lényegesen jobb teljesítményt nyújtott és nyújt ma is. Nem kétséges, hogy ügyfeleink számának gyors és állandó növekedése erre az elismerő minősítésre is visszavezethető. Sokkal gyorsabbak vagyunk az átlagnál a mobiltelefon-vásárlók kiszolgálásában, az aktiválásban, valamint a népszerű Hangposta „beindításában”. Sikereink magyarázatául szolgál az is, hogy a hálózatépítésben is gyorsasági rekordokat döntöttünk meg: 1996 végén már a lakosság több mint 96 százaléka vehette igénybe szolgáltatásainkat az ország kétezer egyszáznál is több, kisebb-nagyobb településén, ugyanúgy közlekedés közben is az úthálózat legnagyobb részén. Az ügyfeleink körében egyre népszerűbb roaming szolgáltatásunkat 1996 végén Európában és még további három kontinens 38 országban 57 társszolgáltató hálózatára kapcsolódva lehetett igénybe venni. Ez a lehetőség azóta is dinamikusan fejlődik.
A Westel 900-nál a cég megalakulása óta a minőségre való törekvés áll a tervezés, a fejlesztés és a mindennapi szolgáltatás középpontjában. Jelmondatunk – „A Kapcsolat” – is azt a szándékunkat fejezi ki, hogy csak akkor lehetünk igazán sikeresek, ha az általunk biztosított összeköttetés emberek tízezrei számára teszi lehetővé a gyors és jó minőségű kapcsolatteremtést. Döntéseinket is mindig ügyfeleink véleményét és igényeit figyelembe véve hozzuk meg. A mind teljesebb kiszolgálás érdekében 1996-ban Budapesten tovább bővítettük az értékesítési és az ügyfélszolgálati hálózatunkat, mégpedig a főváros három új shopping cityjében, a Duna Plazában, a Pólus Centerben, majd az Europarkban is.
Ma már senki sem kételkedik abban, hogy térségünkben is lehetséges olyan minőségi mobiltelefon-hálózatot kiépíteni és üzemeltetni, amely felveszi a versenyt Európa legfejlettebb országainak hasonló technológiára épülő szolgáltatásaival. Értéknövelt szolgáltatásaink bevezetése pedig nemzetközi visszhangot kiváltó teljesítménynek számított. Az atlantai nyári játékok eredményeiről, a magyar sportolók teljesítményéről pontosan és gyorsan „tudósítottak” az Olimpiai SMS, tehát rövid üzenetszerű híreink, Audiotext rendszerben működtetett Hírmondó szolgáltatásaink, de ügyfeleink Olimpiai Faxbankunkra és atlantai Internet sporthíreinkre is támaszkodhattak. Itt kell beszámolni arról, hogy három atlantai magyar olimpiai bajnok – Kőbán Rita kajakozó, Horváth Csaba és Kolonics György kenuzó – is a Westel 900 támogatásával készült fel a „versenyek versenyére”, ahonnan aranyéremmel tértek haza. További két újdonsült bajnokot – Kiss Balázs kalapácsvetőt, illetve Egerszegi Krisztina úszónőt – sportági szövetségének, illetve sportegyesületének támogatásán keresztül segítettünk hozzá az olimpiai diadal eléréséhez. A Westel 900 önállóan működtetett Internet szolgáltatása tette lehetővé Céginformációs szolgáltatásunk bevezetését, amelynek felhasználói mobil telefonjuk és számítógépük segítségével lakó- vagy munkahelyükről, illetve parkoló gépkocsijukból érhetk el az Igazságügyi Minisztérium cégbírósági adatbázisát. A színvonalas és bő választékot fiatal szakembergárdánk szinte hónapról hónapra szélesíti.
A Westel 900 1995-ben – első teljes szolgáltatási évében – közel 1 milliárd forintos adózás előtti nyereséget ért el. Egy évvel később eredményünk 5 milliárdnál is több volt, ami azt bizonyítja, hogy a nehéz gazdasági környezet ellenére lehet a magyar piacon nemzetközi mércével mérve is határozottan sikeres vállalkozást működtetni. Eredményeinket elsősorban a rendkívül gyors, a piaci lehetőségek rugalmas kihasználásán keresztül elért növekedési ütemnek, továbbá a költségtakarékos gazdálkodásunknak köszönhetjük, amely tulajdonosaink elismerését is kivívta. Az 1995-ben megvalósított közel 19 milliárdos árbevételünk a Westel 900-at Magyarország ötven legnagyobb vállalata közé juttatta. A dinamikus fejlődés nem állt meg 1996-ban sem. Tavalyi árbevételünk 36,6 milliárd forint volt, s az eredmény a hamarosan napvilágot látó top-listán cégünket minden bizonnyal a legnagyobb 25 vállalkozás közé emeli.
1995-ben a központfejlesztésre összpontosítottunk. A következő esztendő a rádiós hálózat fejlesztésének csúcsesztendeje volt, amelyet 1997-ben az országosnak minősíthető hálózatbővítés elérése mellett a lakosság felének minőségi beltéri ellátás megvalósítása követ.
A Westel 900 az 1996-os esztendőben is biztosan őrizte vezető helyét a hazai mobiltelefon-piacon, s meghatározó szerepe volt abban, hogy Magyarországon a rádiótelefon-előfizetők számának gyarapodása megközelítette a vezetékestelefon-előfizetők számának növekedését. Hasonlóan sikeres foyltatásra számítunk az idén is, amikor hálózatépítő, minőség- és kapacitásnövelő beruházásaink összértéke – az indulástól 1997 végéig – az 52 milliárd forintot is eléri.
Sugár András
vezérigazgató
(Részlet az 1996. évi éves jelentésből)

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem