Utasszállító repülőgépek főbb adatai
Boeing Company
|
B-727-200
|
B-737-200
|
B-737-300
|
---|---|---|---|
Szárnyfesztáv (m)
|
32,9
|
28,3
|
28,9
|
Hossz (m)
|
46,7
|
30,53
|
33,4
|
Magasság (m)
|
10,4
|
11,28
|
11,1
|
Utaslétszám (fő)
|
134-189
|
110-130
|
128-149
|
Felszállótömeg (kg)
|
95 028
|
52 390
|
56 470
|
Felszerelt üres tömeg (kg)
|
46 164
|
27 515
|
31 650
|
Max. kereskedelmi terhelés (kg)
|
18 594
|
15 710
|
16 030
|
Max. hatótávolság max. kereskedelmi terhelés mellett (km)
|
5371
|
2868
|
2923
|
Max. tankolható üzemanyag (kg)
|
32 054
|
18 078
|
18 536
|
Felszálló sebesség (km/h)
|
307
|
272
|
261
|
Leszálló sebesség (km/h)
|
254
|
243
|
246
|
Utazósebesség (km/h)
|
865
|
778
|
794
|
Utazómagasság (m)
|
10 058
|
10 668
|
10 670
|
Üzemanyag-fogyasztás (kg/h)
|
4309
|
2327
|
2250
|
Hajtómű típusa
|
JT8D-17
|
JT8D-15A
|
CFM-56-3-B2
|
Hajtómű tolóereje (kN)
|
71,2
|
69
|
97,9
|
Hajtóművek száma
|
3
|
2
|
2
|
Üzembe helyezés éve
|
1967
|
1967
|
1984
|
Boeing Company
|
B-747-300
|
B-757-200
|
B-767-200
|
---|---|---|---|
Szárnyfesztáv (m)
|
59,6
|
38,05
|
47,6
|
Hossz (m)
|
70,7
|
47,32
|
48,5
|
Magasság (m)
|
19,3
|
13,56
|
15,9
|
Utaslétszám (fő)
|
496-660
|
178-239
|
220-290
|
Felszállótömeg (kg)
|
377 850
|
108 800
|
136 100
|
Felszerelt üres tömeg (kg)
|
174 720
|
58 260
|
79 660
|
Max. kereskedelmi terhelés (kg)
|
67 950
|
26 090
|
32 840
|
Max. hatótávolság max. kereskedelmi terhelés mellett (km)
|
10 300
|
5890
|
4555
|
Max. tankolható üzemanyag (kg)
|
163 480
|
33 856
|
50 572
|
Felszálló sebesség (km/h)
|
328
|
270
|
258
|
Leszálló sebesség(km/h)
|
263
|
244
|
252
|
Utazósebesség (km/h)
|
907
|
850
|
850
|
Utazó magasság (m)
|
10 670
|
11 890
|
11 887
|
üzemanyag-fogyasztás (kg/h)
|
10 930
|
2885
|
3965
|
Hajtómű típusa
|
JT9D-7R4G2
|
RB211-535
|
GECF6-80A
|
Hajtómű tolóereje (kN)
|
244
|
178
|
214
|
Hajtóművek száma
|
4
|
2
|
2
|
Üzembe helyezés éve
|
1983
|
1982
|
1982
|
Boeing Co. 767-300 ER
|
McDonnell Douglas Co. DC-9-80
|
McDonnell Douglas Co. DC-10-30
| |
---|---|---|---|
Szárnyfesztáv (m)
|
47,6
|
32,7
|
50,4
|
Hossz (m)
|
54,9
|
44,9
|
55,2
|
Magasság (m)
|
15,9
|
8,93
|
17,7
|
Utaslétszám (fő)
|
258-316
|
147-172
|
277-380
|
Felszállótömeg (kg)
|
172 800
|
64 545
|
263 636
|
Felszerelt üres tömeg (kg)
|
87 980
|
35 909
|
121 364
|
Max. kereskedelmi terhelés (kg)
|
38 100
|
17 727
|
45 910
|
Max. hatótávolság max. kereskedelmi terhelés mellett (km)
|
8020
|
1950
|
9950
|
Max. tankolható üzemanyag (kg)
|
72 831
|
17 785
|
122 747
|
Felszálló sebesség (km/h)
|
304
|
274
|
341
|
Leszálló sebesség (km/h)
|
259
|
250
|
273
|
Utazósebesség (km/h)
|
850
|
840
|
850
|
Utazómagasság (m)
|
11 887
|
10 600
|
9450
|
Üzemanyag-fogyasztás (kg/h)
|
3880
|
2900
|
7313
|
Hajtómű típusa
|
PW 4056
|
JT8D-209
|
GECF6-50C2
|
Hajtómű tolóereje (kN)
|
252
|
822
|
234
|
Hajtóművek száma
|
2
|
2
|
3
|
Üzembe helyezés éve
|
1987
|
1980
|
1972
|
McDonnell Douglas Co.
|
MD-81
|
MD-82
|
MD-83
|
---|---|---|---|
Szárnyfesztáv (m)
|
32,9
|
32,9
|
32,9
|
Hossz (m)
|
45
|
45
|
45
|
Magasság (m)
|
9
|
9
|
9
|
Utaslétszám (fő)
|
137-165
|
137-165
|
137-165
|
Felszállótömeg (kg)
|
63 500
|
67 812
|
72 580
|
Felszerelt üres tömeg (kg)
|
17 953
|
18 802
|
18 721
|
Max. kereskedelmi terhelés (kg)
|
17 953
|
18 802
|
18 721
|
Max. hatótávolság max. kereskedelmi terhelés mellett (km)
|
2565
|
3445
|
4387
|
Max. tankolható üzemanyag (kg)
|
17 684
|
17 684
|
21 196
|
Felszálló sebesség (km/h)
|
274
|
283
|
283
|
Leszálló sebesség (km/h)
|
247
|
248
|
257
|
Utazósebesség (km/h)
|
813
|
813
|
813
|
Utazómagasság (m)
|
10 670
|
10 670
|
10 670
|
Üzemanyag-fogyasztás (kg/h)
|
2560
|
2560
|
2518
|
Hajtómű típusa
|
JT8D-209
|
JT8D-217A
|
JT8D-219
|
Hajtómű tolóereje (kN)
|
85,6
|
92,7
|
96,5
|
Hajtóművek száma
|
2
|
2
|
2
|
Üzembe helyezés éve
|
1981
|
1982
|
1985
|
Tupoljev Ti.
|
TU-134A
|
TU-154B2
|
TU-154M
|
---|---|---|---|
Szárnyfesztáv (m)
|
29
|
37,5
|
37,5
|
Hossz (m)
|
37
|
48
|
48
|
Magasság (m)
|
9,14
|
11,4
|
11,4
|
Utaslétszám (fő)
|
68-84
|
143-158
|
143-164
|
Felszállótömeg (kg)
|
47 000
|
98 000
|
100 000
|
Felszerelt üres tömeg (kg)
|
29 500
|
53 000
|
55 300
|
Max. kereskedelmi terhelés (kg)
|
8200
|
18 000
|
18 000
|
Max. hatótávolság max. kereskedelmi terhelés mellett (km)
|
1860
|
2800
|
3700
|
Max. tankolható üzemanyag (kg)
|
14 400
|
37 600
|
39 750
|
Felszálló sebesség (km/h)
|
264
|
255
|
260
|
Leszálló sebesség (km/h)
|
257
|
224
|
230
|
Utazósebesség (km/h)
|
850
|
850
|
850
|
Utazómagasság (m)
|
11 000
|
11 000
|
11 000
|
Üzemanyag-fogyasztás (kg/h)
|
2600
|
6300
|
5400
|
Hajtómű típusa
|
D30-III
|
NK-8-2U
|
D30KU-154-II
|
Hajtómű tolóereje (kN)
|
66,7
|
103
|
113
|
Hajtóművek száma
|
2
|
3
|
3
|
Üzembe helyezés éve
|
1970
|
1974
|
1984
|
Iljusin Ti. IL-62M
|
Iljusin Ti. IL-86
|
Jakovlev Ti. JAK-42
| |
---|---|---|---|
Szárnyfesztáv (m)
|
43,2
|
48,06
|
34,2
|
Hossz (m)
|
53,1
|
59,54
|
36,3
|
Magasság (m)
|
12,35
|
15,81
|
9,8
|
Utaslétszám (fő)
|
186-204
|
234-350
|
104-120
|
Felszállótömeg (kg)
|
16 500
|
206 000
|
53 500
|
Felszerelt üres tömeg (kg)
|
71 600
|
115 000
|
32 500
|
Max. kereskedelmi terhelés (kg)
|
23 000
|
42 000
|
14 500
|
Max. hatótávolság max. kereskedelmi terhelés mellett (km)
|
7800
|
3600
|
1300
|
Max. tankolható üzemanyag (kg)
|
84 240
|
64 000
|
12 636
|
Felszálló sebesség (km/h)
|
268
|
280
|
247
|
Leszálló sebesség (km/h)
|
240
|
260
|
210
|
Utazósebesség (km/h)
|
860
|
900
|
750
|
Utazómagasság (m)
|
11 000
|
11 000
|
7600
|
Üzemanyag-fogyasztás (kg/h)
|
7760
|
9500
|
3120
|
Hajtómű típusa
|
D-30-KU
|
NK-86
|
D-36
|
Hajtómű tolóereje (kN)
|
107,9
|
127,5
|
63,7
|
Hajtóművek száma
|
4
|
4
|
3
|
Üzembe helyezés éve
|
1974
|
1979
|
1980
|
Airbus Industrie
|
A-300B2-300
|
A-310-200
|
A-320-200
|
---|---|---|---|
Szárnyfesztáv (m)
|
44,8
|
43,9
|
33,9
|
Hossz (m)
|
53,7
|
46,6
|
37,5
|
Magasság (m)
|
16,5
|
15,8
|
11,7
|
Utaslétszám (fő)
|
305-345
|
237-280
|
150-179
|
Felszállótömeg (kg)
|
142 000
|
138 600
|
72 000
|
Felszerelt üres tömeg (kg)
|
87 700
|
76 750
|
39 270
|
Max. kereskedelmi terhelés (kg)
|
38 300
|
35 250
|
19 730
|
Max. hatótávolság max. kereskedelmi terhelés mellett (km)
|
2200
|
5100
|
4730
|
Max. tankolható üzemanyag (kg)
|
35 136
|
43 936
|
18 744
|
Felszálló sebesség (km/h)
|
269
|
257
|
240
|
Leszálló sebesség (km/h)
|
254
|
248
|
240
|
Utazósebesség (km/h)
|
861
|
851
|
850
|
Üzemanyag-fogyasztás (kg/h)
|
10 600
|
11 280
|
11 280
|
Hajtómű típusa
|
GECF6-50C2
|
JT9D-7R4EI
|
CFM56-5
|
Hajtómű tolóereje (kN)
|
233
|
223
|
111
|
Hajtóművek száma
|
2
|
2
|
2
|
Üzembe helyezés éve
|
1973
|
1983
|
1988
|
British Aerospace BAe-146-100
|
British Aerospace BAe-146-200
|
Fokker Co. Fokker-100
| |
---|---|---|---|
Szárnyfesztáv (m)
|
26,34
|
26,34
|
28,08
|
Hossz (m)
|
26,19
|
28,6
|
35,5
|
Magasság (m)
|
8,61
|
8,61
|
8,5
|
Utaslétszám(fő)
|
76-88
|
82-109
|
97-119
|
Felszállótömeg (kg)
|
38 102
|
42 184
|
41 500
|
Felszerelt üres tömeg (kg)
|
22 226
|
22 906
|
23 250
|
Max. kereskedelmi terhelés (kg)
|
8845
|
10 403
|
11 450
|
Max. hatótávolság max. kereskedelmi terhelés mellett (km)
|
2533
|
2987
|
2015
|
Max. tankolható üzemanyag (kg)
|
10 320
|
10 320
|
10 432
|
Felszálló sebesség (km/h)
|
304
|
244
|
255
|
Leszálló sebesség (km/h)
|
259
|
221
|
237
|
Utazósebesség (km/h)
|
689
|
689
|
800
|
Utazómagasság (m)
|
9448
|
9448
|
10 670
|
Üzemanyag-fogyasztás (kg/h)
|
1594
|
1673
|
1860
|
Hajtómű típusa
|
ALF 502 R-5
|
ALF 502 R-5
|
Tay 620-15
|
Hajtómű tolóereje (kN)
|
31
|
31
|
60,3
|
Hajtóművek száma
|
4
|
4
|
2
|
Üzembe helyezés éve
|
1982
|
1983
|
1987
|