HOLLIK ISTVÁN, a KDNP képviselőcsoportja részéről: Köszönöm szépen a szót, elnök úr. Tisztelt Államtitkár Úr! Képviselőtársaim! Nem szeretném szaporítani a szót. A törvényjavaslat tartalmáról államtitkár úr beszélt. Azt gondolom, hogy fontos az, hogy a magyar kormány minden esetben a magyar emberek, illetve Magyarország érdekét képviselje. Ha ehhez az kell, hogy konfrontálódjon az Európai Unióval, akkor a magyar kormány ezt teszi, ha viszont lát lehetőséget arra, hogy megállapodjon az Európai Unióval, akkor azt teszi.
Ha jól látom, ebben a kérdésben, tehát a menetrend szerinti helyi, valamint az 50 kilométert meg nem haladó vonalhosszon végzett menetrend szerinti helyközi autóbuszjáratokon dolgozó autóbuszvezetők napi pihenőidejére vonatkozó rendelkezések kapcsán a hazai és uniós jog összhangjának a megteremtése tekintetében a magyar kormány és az Európai Unió, aki kifogásolta a korábbi magyar szabályozást, leültek, és ha jól értem, egy olyan kompromisszumra jutottak, amit az Európai Unió el tud fogadni, a magyar kormány támogatni tud, a magyar érdekképviseletek elfogadnak, és ennek az egész módosításnak a végeredményeképpen egyébként az autóbuszvezetők számára a munkaszervezés jobbá válik, és ők több pihenőidővel rendelkeznek.
Éppen ezért mi támogatjuk ezt a törvényjavaslatot. Még egyszer mondom, már csak azért is, hiszen a kormány nemcsak az Európai Unióval, hanem az érdekképviseletekkel is leegyeztette ezt. Az Európai Unió azt a javaslatot, amit a kormány előterjesztett, el tudja fogadni.
Azt gondolom, hogy a buszvezetők számára ez a javaslat egy olyan munkaszervezési rendet vezet be, amely számukra kedvezőbb, mert több pihenőidővel fognak rendelkezni, ugyanakkor biztosítja a személyszállítás folyamatosságát. Nyilvánvalóan nem ez volt az elsődleges kormányzati szempont, de azt is tegyük hozzá, hogy ennek a módosításnak köszönhetően egyébként az érintett autóbusz-társaságoknak, mivel megváltozik a munkaszervezés rendje, több száz új buszvezetőt kell felvennie, tehát tulajdonképpen több száz új munkahely is teremtődik ennek kapcsán. Azt gondolom, hogy az az idő, ami a javaslatban benne van, hiszen ha most az Országgyűlés elfogadja, a szabályozás akkor is csak 2018. január 1-jén lesz hatályos, akkortól lép hatályba, ez megfelelő felkészülési időt biztosít az érintett autóbusz-társaságok számára a felkészülésre, illetve, mivel mondom, ez azzal fog járni, hogy autóbuszvezetőket kell felvenni, ezeket az autóbuszvezetőket ki tudják képezni, fel tudják készíteni és fel is tudják venni.
Mindezek figyelembevételével mi ezt a javaslatot egy jó javaslatnak tartjuk, és a KDNP-frakció ezt a törvényjavaslatot támogatni fogja.
Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok soraiban.)