DR. HOMOLYA RÓBERT

Teljes szövegű keresés

DR. HOMOLYA RÓBERT
DR. HOMOLYA RÓBERT nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Köszönöm szépen a képviselő uraknak a hozzászólásokat. Azt gondolom, talán mindenki számára fontos tapasztalatokat és ismereteket tudtunk begyűjteni, tudniillik, hogy mindenkinek munkába kell járni és ez időt vesz igénybe. Azt gondolom, ez nemcsak a személyszállításért felelős munkavállalókra, hanem mindenkire igaz - több percen át tudtuk ezt hallgatni. Nyilvánvalóan ennek a szabályozásával nem foglalkozott a mostani előterjesztés.
Fel szeretném hívni minden hozzászóló és képviselő úr figyelmét arra, hogy ez az előterjesztés valóban a pihenőidőre vonatkozik, és a pihenőidő szabályozásáról, illetve arról szól, hogy amennyiben az európai uniós irányelvek szerint 24 óránként nem tudunk kiadni 11 óra pihenőidőt ezeknek a személyszállításért felelős munkavállalóknak, e vonatkozásban egy kompenzációra van szükség. Ez az előterjesztés és ez a törvénytervezet ezt a kompenzációt adja meg a munkavállalók részére, amely a korábbi szabályozástól pozitívabb és jobb feltételeket teremt a számukra.
De ha a pihenőidőkről itt hosszasan beszélgettünk, akkor szeretném megjegyezni, hogy munkaidőről viszont nem beszéltünk, és túlmunkáról szintén nem beszéltünk. Szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy a szabályozással érintett munkavállalók havi munkaidőkeretben dolgoznak, 20 munkanapra 168 óra és 21 munkanapra 168 óra jut, és ha túllépik ezt a munkaidőkeretet, akkor az túlmunkának számít, túlmunkában kerülnek továbbfoglalkoztatásra. Természetesen a túlmunkára díjazás jár, úgyhogy e vonatkozásban és a szabályozás tekintetében ilyetén kár nem éri a munkavállalókat.
Szeretném hangsúlyozni azt is, ha már a konkrétumoknál tartunk, hogy a tavalyi évben 3-5 százalékos bérfejlesztést hajtott végre a kormány a személyszállítással foglalkozó állami társaságok tekintetében.
(12.50)
S itt szintén nagyon hosszasan hallottunk általánosságokat szinte apokaliptikus magasságokban. Azt gondolom, hogy a következő időszakban a kormány egy nagyobb bejelentésre készül a tekintetben, hogy milyen munkabérfejlesztést kíván végrehajtani ezen a területen.
Csak szintén általánosságokról és érzésekről beszélünk, hogy ez az előterjesztés nem volt leegyeztetve a szakszervezetekkel; szeretném megnyugtatni a képviselő urakat arról, hogy ez a Közúti Közlekedési Szakszervezettel, a Közúti Közlekedési Vállalkozók Szövetségével, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületével leegyeztetett tervezet, úgyhogy nem tényszerű az az állítás, hogy nem egyeztetett volna a társadalmi szervezetekkel a kormányzat, amikor ezeket a szabályozásokat áttekintette, és megtette a javaslatát a módosítás tekintetében.
Az általánosságokba és a kormány munkájának értékelésébe nem nagyon mennék bele, de azt gondolom, hogy itt jócskán volt az elmúlt években konkrétum, gondolok a devizaadósok megmentésére, a rezsicsökkentésre, azokra a gazdasági intézkedésekre, amelyek az infláció mértékét gyakorlatilag nulla százalékon tartották, ez nyilvánvalóan a vásárlóerőt növelte, azt gondolom, ezt az éves kiskereskedelmi forgalmi adatok is tükrözik.
Úgyhogy az a negatív kép, amit itt lefesteni láttunk, azt gondolom, nem igaz, és a kormány intézkedései ezt cáfolják. Úgyhogy e tekintetben továbbra is kérjük a tisztelt Országgyűlést, hogy a törvénytervezetet fogadja el. Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok soraiban.)

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem