ANDER BALÁZS

Teljes szövegű keresés

ANDER BALÁZS
ANDER BALÁZS (Jobbik): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Képviselőtársaim! Mi a Jobbikban sajnálatosnak tartjuk, hogy a kormányzati ötletelés és zsákmányszerzési vágy az önálló költségvetési tételekben manifesztálódhat a közösségi közlekedés területén is. Ilyen például a Déli pályaudvar bezárásának kormányzati szándéka, amelyre rögvest találtak 5 milliárd forintot. Persze, mondják, nincs is szó bezárásról, csak tervezésről meg a rozsdaövezet felszámolásáról, de vajon miért költenek milliárdokat valamire, amelynek a vége sem nem ismert, sem nem elfogadott a társadalom részéről? Arról miért nem beszélnek, egyáltalán honnan jött az ötlet, kinek mennyit ér ez a talán plázaépítésre kiszemelt terület? Ha az adófizetők pénzéből van felesleges 5 milliárdjuk a főváros vasúti közlekedésének fejlesztésére, akkor miért nem olyan jól látható és értelmes célra költik, aminek azonnali és pozitív hozadéka van?
Ilyen terület lehetne az elővárosi közlekedés szempontjából teljesen elhanyagolt dél-pesti régió a lepattant ráckevei HÉV-vel és a kényszerűség okán a Kökire visszakanyarodó elővárosi vonatokkal. Igen, jól hallották, hazai közlekedésszervezési abszurditás, hogy bejön a vonat Kunszentmiklós-Tass felől, a Közvágóhídnál nem áll meg, érinti a belvárosi közlekedési kapcsolattal nem rendelkező, kietlen Ferencvárosi pályaudvart, áthalad az Üllői úton a 3-as metró fölött, majd kifelé indul a városból, és megy három kilométert Kőbánya-Kispestig. Aki ott leszáll, visszametrózhat újabb három kilométert ahhoz, hogy a megállóhely hiányában kihagyott Népligethez érjen. 5 milliárdból ki lehetne építeni a hiányzó megállóhelyeket, kapcsolatot lehetne teremteni a 3-as metróval, és a Keletibe befutó, jelenleg átmenő forgalomra nem használt vágány korszerűsítésével, a biztosítóberendezések kiépítésével ezek a vonatok is a Keletibe érkezhetnének.
Miért nem ennek a hiányosságnak a megoldására költenek, ami talán értelmet adna a ki tudja, hogyan és mi módon megtérülő, alsó hangon is 500 milliárdba kerülő, kifizetőhely-gyanús Budapest-Belgrád vasútprojektnek is? Érnek-e annyit a térségben élő tízezrek, mint mondjuk, a felcsúti kisvasút? Várom megtisztelő válaszát. (Taps a Jobbik soraiból.)

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem