SCHMUCK ERZSÉBET

Teljes szövegű keresés

SCHMUCK ERZSÉBET
SCHMUCK ERZSÉBET (LMP): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Államtitkár Úr! A múlt héten kiderült, hogy az Európai Unió több száz milliárd forintot visszatart még az előző ciklusból az úgynevezett aszfaltkeverőügy miatt, legalább 220 milliárd forint van veszélyben. Ennek oka, hogy a kormány az útépítéseknél trükkök százait használja fel, hogy a közbeszerzésnek csúfolt eljárásokon a saját aktuális oligarcháit juttassa elképesztően túlárazott megbízásokhoz.
Ebben az esetben aszfaltszállításra vonatkozó, környezetvédelminek álcázott szabályokat alkalmaztak szelektíven, ám ez átlátszó: a kavics, a homok és más, szintén káros kibocsátásokat okozó építőanyag szállítását nem vették figyelembe. Szó sincs tehát környezetvédelmi szempontról, oligarchavédelmi szempontról van szó. Így fordulhat elő, hogy a 10,4 milliárdos útépítési ajánlattal szemben a 14,8 milliárdos nyer 42,3 százalékos túlárazással. Így fordulhat elő, hogy a kétszer egysávos út kilométerenként 3 milliárdért épül, ami még autópályának is drága. Az M4-es autópálya Berettyóújfalu és országhatár közötti szakaszát a kegyvesztett oligarcha 25 milliárd forinttal olcsóbban építené, mint az aktuális; korrupciós felár 43 százalék, jutalom a holdudvarnak 25 milliárd forint.
A magyar kormány tehát, folytatva az MSZP-SZDSZ-kormány hasonló tevékenységét, az útépítéseket egyszerűen pénzszivattyúnak tekinti, még az sem nagyon érdekli őket, hogy ami végül épül, az használható-e valamire. Most ez a korrupciós modell bukott meg Brüsszelben, az a modell, ahol néhány kiválasztott barát kapja az üzletet, majd érdemi munkát nem végezve, ám a jó nagy sápot leszedve kiszervezi alvállalkozóknak, azok pedig tovább, és a sor végén azok, akik a valódi munkát végzik, csak éhbért kapnak.
Ezzel szemben áll egy másik modell, államtitkár úr, ahol az autópályát eleve nem 83 milliárdért, hanem 50 százalékkal olcsóbban építik, a munkáért valódi verseny van, így az adott összegből a legtöbb út megújulhat. Ma Magyarországon az alsóbbrendű utak nagy része borzalmas állapotban van, pedig ezek határozzák meg a vidék életlehetőségeit. Ezért bűn ellopni azt a pénzt, ami sok ezer kilométer megyei út felújítására is mehetne, a több kisebb útépítés pedig több megbízást jelentene valódi magyar kisvállalkozásoknak, több munkahelyet és magasabb béreket a valóban dolgozóknak.
Államtitkár Úr! Mikor állnak át az ország és a dolgozók érdekét szolgáló második modellre, és mikor számoltatják el a nyilvánvaló lopások felelőseit? Várom megtisztelő válaszát.

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem