HÓNIG PÉTER

Teljes szövegű keresés

HÓNIG PÉTER
HÓNIG PÉTER közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Egy nappal a menetrendváltás után vagyunk. Érdekes, hogy ön nem számol be zavarokról, nekem nem érkezett jelentés zavarokról. Ha az a nagyon tragikus helyzet állt volna elő, amit ön itt a hozzászólásában jelez, akkor bizonyára valami zavarról hír érkezett volna. Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy nem történt valami fennakadás, de ilyenről én nem kaptam hírt. Ha súlyos lett volna, valószínűleg értesítettek volna róla, és ön is tudott volna róla.
A félreértések elkerülése végett szeretnék mindenkit megnyugtatni: képviselő úr állításával ellentétben a Közlekedési Minisztérium a 2009-2010. évi autóbuszos és vasúti közszolgáltatási menetrendet jóváhagyta, mind a Volán-társaságoktól, mind a MÁV-tól, mind a GYSEV-től megrendeltük azokat. A menetrend jóváhagyását a MÁV-Startnak november 20-án, a GYSEV-nek november 25-én továbbítottuk, a Volán-társaságok felé pedig december 10-ével bezárólag teljeskörűen megküldtük. Az új menetrendek közzététele is haladéktalanul megtörtént a szolgáltatók részéről. A minden korábbinál alaposabb egyeztetési eljárásnak köszönhetően az igényekhez jobban igazodó, színvonalasabb szolgáltatási kínálatot állítottunk össze, az országos vonalakon kiszámíthatóbb ütemezésben, több férőhellyel közlekednek a vonatok. A regionális jelentőségű kapcsolatokat ellátó autóbuszok pedig összehangoltabban működnek együtt a vasúttal.
Ennek ellenére a sajtó rendre arról cikkezik, hogy hol, melyik, csupán pár utassal közlekedő vasútvonalon szüneteltetjük a tegnapi menetrendváltástól a forgalmat, arról viszont kevesebb szó esik, hogy a tényleges utazási igényeket jobban kielégítő, jelentős menetrendi fejlesztések is életbe léptek vasárnaptól. Számos vasútvonalon minden eddiginél jobb kínálatot nyújt a vasúttársaság, így például megerősítettük a budapesti elővárosi vasútvonalak forgalmát. Mától munkanapokon egész évben félóránkénti eljutást biztosítunk Budapest-Vác, Budapest-Monor és Budapest-Martonvásár vonalakon.
A távolsági közlekedésben is említést érdemlő pozitív változások következtek be a menetrendváltással. A Szekszárdra és Bajára korábban csak hétvégenként közlekedő intercityvonat ezentúl mindennap közlekedik. A Balaton déli partján egész évre vonatkozóan bevezettük a kétórás, ütemes menetrendet, amelyet a nyári szezonban további gyorsvonatok egészítenek ki. A Rajka-Hegyeshalom vonallal kapcsolatban szeretném itt újra megismételni, amit már többször elmondtam ezen a fórumon, hogy nem szüneteltettük a vonalat. A vonalon lett volna közlekedés, ha a helyközi személyszállítás fennmarad. Mégis úgy gondoltuk, hogy a helyi igények átvizsgálása után tovább folytatjuk a személyszállítást ezen a vonalon. A balatonfenyvesi kisvasút esetében pedig megpróbáltuk elintézni, hogy magánterületen átmenő úton is haladhasson a busz, megpróbáltuk a lehető legutolsó ideig, sajnos nem sikerült, ezért kellett visszaállítani a vasútvonalat.
Szeretném megnyugtatni önt és mindenkit, hogy a vasúti közlekedés 13-a után is rendben folyik az országban. Köszönöm a figyelmet. (Szórványos taps az MSZP soraiban.)

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem