DR. CSILLAG ISTVÁN

Teljes szövegű keresés

DR. CSILLAG ISTVÁN
DR. CSILLAG ISTVÁN gazdasági és közlekedési miniszter: Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Szeretném visszautasítani azt az állítást, amelyet ön kérdés formájában tett fel, már csak azért is, mert én még a sajtót sosem olvastam, mindig csak konkrét újságokat, úgyhogy nagyon örülnék, ha meg tudná nevezni azt az újságot, amelyre az értesülését alapozza.
Az ön által előnytelennek minősített M5-ös autópálya-szerződést még nem módosítottuk, a tárgyalások közepén vagyunk. Ellentétben önökkel, mi a megállapodásra törekszünk, és ezért újrakezdtük azokat a tárgyalásokat, amelyeket az Orbán-Torgyán-kormány a megkezdésük előtt megállított. Az M5-ös díjszintje már 1998-2000 között is magas volt, nem most van ez a folyamat. Az 5-ös számú főút forgalma nem most lett akkora, mint amekkorát tapasztalunk, és a tehergépjárművek aránya sem most érte el a 40 százalékot, hanem jóval előbb. Ön mint a tárca egykori politikai államtitkára már az Orbán-Torgyán-kormány regnálása idején is pontosan tudta a probléma okát, és szomorú, hogy a lehetséges megoldásokat megalapozó forgalmi előrebecsléseket, díjérzékenységi vizsgálatokat is elmulasztották mindennek ellenére elkészíttetni. Mi most a tárgyalások idején pótoljuk ezeket a hiányosságokat, hogy a törvényes feltételek és szerződéses kötelezettségek keretein belül folytathassuk tovább az egyeztetést.
Ha ön nemcsak a sajtót - ami, ugye, nincs -, hanem talán a kormányhatározatokat is képes lesz elolvasni, így valószínűleg fel tudja majd vetni azt a kérdést is, hogy a 2044/2003-as kormányhatározat 3. pontja mit is tartalmaz, amelyik ugyanis egyértelműen határozza meg velünk szemben a követelményeket a szerződésmódosítás érdekében. Ez pedig azt mondja ki, hogy a meglévő hitelek refinanszírozását is magában foglaló új finanszírozási csomag eredményezze az útdíjak fajlagos szintjének érzékelhető csökkenését, a kapus díjszedés fenntartásával a matricás rendszer az M5-ös autópályára is kiterjeszthető legyen.
Szeretném tehát leszögezni: csak olyan megállapodást írunk alá, amelynek során elfogadható mértékűre csökken az M5-ös autópálya használati díja, hogy az beilleszthető legyen a matricás rendszerbe, és olyan feltételekkel épülhet tovább az autópálya, amely összhangban van a kormány gazdaságpolitikai stratégiájával.
Valószínűleg önök négy éven át a csodát tették, ezért nem sikerült elérni azt a megállapodást, amelyre nekünk most néhány hónap alatt, lényegében az elmúlt hat hónap alatt 24 alkalommal adnak biztatást. Ha ugyanezt önök önmagukra alkalmazták volna - hiszen szeretik a cserkészetet, mint mi is, aminek az alapmondása, hogy önmagaddal szemben légy szigorú -, akkor valószínűleg előbbre tartanánk.
Azt szeretném mondani, hogy a díjszintcsökkentést, a továbbépítés kedvező módját mint két egymással összefüggő feltételt tekintjük a szerződésmódosítás céljának, és csak akkor módosítjuk a szerződést, ha a koncesszor nem, de a magyar állam, illetve a használók számára kedvezőbb feltételeket érünk el. Ez a cél, nem pedig az, hogy én válaszolhassak az önök kérdésére minden héten, amit nagy örömmel természetesen ezentúl is megteszek.
Kérem a válaszom elfogadását. (Taps a kormánypártok padsoraiból.)

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem