KOVÁCS KÁLMÁN

Teljes szövegű keresés

KOVÁCS KÁLMÁN
KOVÁCS KÁLMÁN (SZDSZ): Elnök Úr! Tisztelt Miniszter Úr! Tisztelt Ház! A közúti közlekedésről szóló törvény jelenlegi módosításához több kapcsolódó módosító indítványt nyújtottunk be. Ezeknek az indítványoknak az volt a céljuk, hogy elsősorban a bírságolás területén, a reklám területén, részben pedig a hatósági tevékenység területén, a hatósági tevékenység és a közúti igazgatóság munkájának a szétválasztása területén javítsuk az előttünk lévő előterjesztést.
A bizottsági munka során előzetesen látható, hogy a bírságra vonatkozó kapcsolódó módosító indítványunk támogatást nyert, és remélhetőleg a parlamentben is támogatást fog nyerni. Ennek az a célja, hogy a bírság vonatkozásában - ahogy a mostani szabályozás szól -, a felhasználásának rendjét a miniszter állapítja meg rendeletben. Ennek a felhasználási módnak egy megkötöttségét szeretnénk elérni, hogy az a közlekedési hatósági munka korszerűsítését célozza, tehát a bírság mindig a közlekedési hatósági munka korszerűsítését segítse elő, hiszen ez a bevétel a legjobb helyen éppen azoknál a hatósági szerveknél van, amelyeknek a feladata és a munkája a közút rendjének és a közúti közlekedés biztonságának fenntartása. Örülünk annak, hogy ez a kapcsolódó módosító indítvány elfogadást nyert.
Kevésbé örömteli az, hogy a javaslat a reklám és a reklám célú táblák elhelyezése vonatkozásában ugyan lépett előre a korábbi szabályozáshoz képest, de módosító indítványaink ellenére sem sikerült még jobbá tenni, és úgy tűnik, hogy a kormány nem támogatja annak további javítását. Szeretnék e módosító indítvány kapcsán még néhány érvet felsorolni.
(19.10)
A szabályozás jelenlegi formájában igen tág fogalmi körökkel, fogalomhasználattal dolgozik, és ez elsősorban a reklámtáblák elhelyezése, elhelyezésük jogosultsága területén ad lehetőséget arra, hogy rendezetlen viszonyok jöjjenek létre közútjaink mentén, vagy megfordítva: a szabályozás továbbra sem alkalmas arra, hogy végre rendezett körülményeket teremtsen közútjaink mentén. Tehát egyértelmű szabályozásra kerüljenek: mely reklámhordozók vagy tájékoztató táblák kerülhetnek ki és melyek, milyen tartalommal nem.
Sajnos a mérlegelés és az egyedi mérlegelésre vonatkozó lehetőség, valamint néhány tágan vagy többféleképpen értelmezhető megkötés - különösen a 2. §-ban, amely az eredeti törvény 12. §-ának (3) bekezdésére vonatkozik -, félünk attól, továbbra is lehetőséget ad, hogy közútjaink mentén a reklámhordozók vonatkozásában az állapotok ne sokat javuljanak.
A másik örömtelien nyugtázható kérdéskör azonban a kamarai tagsággal és a kamaráknak adott feladatok átadásával kapcsolatos. Talán nem kellene most elmondanunk, de feltétlenül muszáj, hiszen ismeretében vagyunk a költségvetési törvénynek; a költségvetési törvény I. kötet 254. oldala, az előterjesztés alapján úgy ítélhető meg, hogy a kötelező kamarai tagság megmarad. Legalábbis a költségvetési törvény nem tartalmaz ezzel ellentétes anyagot, sőt a 254. oldalon határozottan ilyen jellegű számadatot tartalmaz.
Ebből az következik, hogy mindazok az aggályok, amelyeket az általános vita során a hatósági feladatok kamaráknak történő átadásával kapcsolatosan elmondtunk - amiket egyébként évek óta támogatunk -, ezek az aggályok nem megalapozottak abban az esetben, ha a tagság kötelező, tehát ha valóban a hatósági feladat - a kamarai tagság kötelező volta miatt - valamennyi, az e tevékenységet végzőkre és a Kereskedelmi és Iparkamara tagságára tartozó tevékenységre vonatkozik. Tehát úgy ítéljük meg, hogy amennyiben a költségvetési törvényből leszűrt következtetésünk helyénvaló, akkor talán nem indokolt vagy nem volt indokolt az az aggodalmunk, amely az általános vitában a kamarai jogosítványok kérdésében felmerült.
Ugyanakkor, s ezzel szeretném lezárni, bár történt egy kis lépés ismét a hatósági, a közúti felügyeleti és a közútfenntartási, -karbantartási, tehát a közúti igazgatósági munkakörök, hatáskörök szétválasztásában, ez még, úgy érezzük, további módosítást igényel. Erre vonatkozó módosító indítványunk is bent van a tisztelt Ház előtt. Reméljük ennek a megszavazását, és reméljük, hogy ezzel a törvény jobbá tételéhez hozzájárultunk.
Köszönöm szépen.

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem