HEGYI GYULA

Teljes szövegű keresés

HEGYI GYULA
HEGYI GYULA (MSZP): Köszönöm szépen, tisztelt elnök úr. Örülök, hogy Bretter Zoltán képviselőtársam használta a "morális" kifejezést. Én úgy gondolom, hogy amikor olyan termékek reklámozásáról beszélünk, amelyek egészségre súlyosan ártalmasak, amelyek köztudott módon évente több tízezer honfitársunk korai halálát okozzák, akkor nyilvánvaló hogy a reklámozásnál két szempontot kell egymással kiegyensúlyoznunk: az üzleti érdeket és a morális felelősséget.
Nem vagyok olyan naiv, hogy azt higgyem, hogy ebben a Házban és ebben a társadalmi rendszerben csak és kizárólag a morális felelősséget tudjuk érvényesíteni. Ha így gondolnám, akkor nagyon-nagyon naiv lennék. Azt hiszem azonban, hogy ez a törvény akkor jó, hogyha éppen a Bretter képviselőtársam által említett morális felelősség minél nagyobb részt, szerepet kap benne az üzleti érdek mellett - amelynek a szükségességét nem lehet tagadnunk, hiszen a reklám tartja fenn valóban, ahogy nagyon helyesen mondták többen, a sajtó jelentős részét; az általános vitában magam is szóltam arról, hogy a reklám a sajtószabadságnak bizonyos módon egyszerre korlátja és előmozdítója.
Úgy gondolom tehát, hogy nagyon-nagyon rossz az az érvelés, amely hibásnak, kárhoztatónak tartja, hogyha a törvényhozó, akár eredménnyel, akár eredménytelenül, korlátozni akarja azokat a borzalmas - igen, ezt a szót kell használni: borzalmas - következményeket, amelyekkel ezeknek a termékeknek a fogyasztása jár.
Így tehát azt hiszem, hogy valamilyen korlátozásra szükség van, ugyanakkor belátom azt, hogy az üzleti érdek miatt, a reklámszabadság miatt ennek a korlátozásnak is kell korlátjának lenni, hogy így fejezzem ki magam.
Nagyon örülök annak, hogy megint abban a helyzetben vagyok, hogy Bauer Tamás képviselőtársammal egyetérthetek, és remélem, hogy ez gyakran meg fog ismétlődni. Köszönöm figyelmüket.
(21.10)

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem