DR. CZUCZI MIHÁLY

Teljes szövegű keresés

DR. CZUCZI MIHÁLY
DR. CZUCZI MIHÁLY (SZDSZ): Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Ház! Az 5. § új (3) bekezdéséhez szólnék, azzal, hogy egyetértek a tilalmakkal, de nem általános formában, mint ahogy Bauer képviselőtársam is említette.
Az igaz, hogy az iskolák és a szülők jelzése alapján egyre sűrűbben fordul elő, hogy iskolák előtt kereskedelmi ügynökök, cégek képviselői, megbízottai árut osztogatnak a gyermekeknek.
(19.50)
Hasonló módon folyik napjainkban a drogok terjesztése, az erre való rászoktatás, mely, azt hiszem, mindenképpen káros. És ezt mindenképpen tiltani is kell, nemcsak a pornográf termékeket. Ezért nagyon lényeges kérdés, hogy a gyerekeknek ne legyen lehetőségük a számukra ismeretlen személyekkel való találkozásra, a számukra ismeretlen személyekkel - úgymond - árumegismerés címén kapcsolatba kerülni. Ezért szükséges a konkrét magatartási formák jogszabályi szintű meghatározása valamennyiünk számára, nemcsak a gyermekek számára.
Jelenleg döntő többségében kereskedelmi célú reklámozás folyik az iskolákban, az iskolák előtti közterületeken; mint ahogy Bauer képviselőtársam is utalt erre, ha nevelő és oktató hatásúak, akkor ezek a figyelemfelkeltő reklámok elsősorban olyan terméket ajánlanak, amelyek nem sorolhatók a pornográf vagy pedig a tiltó kategóriába. Éppen ezért örvendetes és jogszabályilag támogatható is lenne olyan cégek termékeinek reklámozása, melyeknek nevelő, életforma-javító hatásuk van, például fogápolási termékek, fogkrémek vagy oktatási jellegű, konkrétan számítástechnikai eszközök, nyelvtanulási programokat népszerűsítő termékek reklámozása.
Nagyon fontos, hogy ezek az információk ne butító, hanem nevelő, életforma-javító jellegűek legyenek. Nagyobb jelentőséget kell tulajdonítani a társadalmi célú nevelő hatású reklámoknak is, mint például közlekedésbiztonsághoz, egészségneveléshez, oktatáshoz kapcsolódó könyvek, filmek, színházi előadások reklámozása. Úgy gondolom, hogy azok a reklámok, amelyek nevelő, oktató hatással bírnak, hasznosak, mert önállóságra nevelnek, önállóságra késztetik a gyermekeket, éppen ezért szerintem sem kell minden reklámot vagy reklám jellegű megjelenítést válogatás nélkül kitiltani az iskola falai közül. Célszerű lenne inkább - és ezt az oktatási bizottság figyelmébe is lehetne ajánlani - pedagógus-továbbképzésbe beiktatni a reklám-, marketing-, médiaismereteket is. Köszönöm szépen a figyelmet. (Taps az SZDSZ padsoraiban.)

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem