BÉKI GABRIELLA

Teljes szövegű keresés

BÉKI GABRIELLA
BÉKI GABRIELLA (SZDSZ): Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Képviselőtársaim. Általában nagyon színvonalas szellemi tornának tartom Bretter Zoltán képviselőtársam érvelését, éppen ezért most nem tudom megállni, hogy fel ne hívjam rá a figyelmét, hogy az előbb előadott érvelésében legalább két helyen belső logikai ellentmondás van.
Az egyik hely az, hogy azzal kezdte a érvelését, hogy semmiféle tiltásnak nem áll a pártján. Szeretném felhívni a figyelmét, hogy maga az előterjesztő tett le olyan anyagot, ami történetesen a 11. §-ában összesen tíz bajuszban tartalmaz tiltást. Hadd kérdezzem meg, ez azt jelenti, hogy magával az előterjesztéssel sem ért egyet.
A másik ellentmondás, amire szeretném felhívni a figyelmet: érvelésének az alapja arra lett építve, hogy a reklám nem hat, abszolút nem befolyásolja a fogyasztási szokásokat, senki nem azért kezd el cigarettázni s a többi. Az én kompromisszumkereső módosító indítványomat pedig pontosan ennek az inverzével próbálja meg visszapöckölni, amikor azt mondja, hogy nem érdemes nekem olyan javaslatot tenni, hogy a sportrendezvényeken lehessen jelen a reklám, mert ott hat csak igazán. El kellene dönteni, hogy hat vagy nem hat.
Hadd tegyek az utolsó húsz másodpercben egy vérszegény kísérletet arra, hogy ezeket az ellentmondásokat feloldjam, mert azt gondolom, mondva csinált ellentmondások abból táplálkoznak, mintha itt egy tényezőnek valamilyen nagyon fontos direkt összefüggése lenne a fogyasztói magatartásra. Teljesen világos, hogy a dohányzás és sok minden más emberi magatartás egy komplex szociokulturális környezetben keletkező magatartás (Az elnök pohara megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.), aminek a reklám egy, azaz egy eleme, nem is biztos, hogy a legfontosabb eleme, de ez a törvény, amiről most beszélünk, erről szól, és ehhez kellene értelmes javaslatokat letenni.
Bocsánat, két percen túl azt az egy mondatot hadd tegyem hozzá, elnök úr, hogy egyébként a 154. ajánlási pontban tett javaslat nagyon tetszik, egyetértek vele, támogatom.

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem