KÁLMÁN ATTILA, DR. művelődési és közoktatási minisztériumi államtitkár:

Teljes szövegű keresés

KÁLMÁN ATTILA, DR. művelődési és közoktatási minisztériumi államtitkár:
KÁLMÁN ATTILA, DR. művelődési és közoktatási minisztériumi államtitkár: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! A közoktatás-fejlesztési alap az elmúlt években valóban megpezsdítette az iskolák egy részének az életét. Az 1989 és 1991 között benyújtott 2473 darab pályázat jelentős része valódi megújulási kísérlet volt. Segítette új utak keresését, az oktatás színvonalának emelkedését.
Azzal, hogy 1992-ben egy újabb alap, a pedagógusszakma megújítási programja is lehetőséget adott a közoktatásban folyó újítások támogatására, megváltozott a helyzet. Szét lehetett választani a minisztériumi munkához jobban, illetve kevésbé kapcsolódó pályázatokat.
A pedagógusszakma-megújítási programhoz benyújtott pályamunkákról egy független kuratórium döntött Zsolnai József elnökletével, a közoktatás-fejlesztési alap 29 fős kuratóriumának elnöke pedig Csapó Dániel volt, a minisztérium munkatársa. A kuratórium tagjai azonban óvónők, tanítók, általános, közép- és főiskolai, valamint egyetemi tanárok voltak.
A két kuratórium 1992-ben összesen kereken 280 millió forintot osztott ki különböző pedagógiai kísérletekre, újításokra. A pedagógusszakma-megújítási programról a közeljövőben egy interpelláció keretében fogok szólni.
A közoktatás-fejlesztési alap 1993-ban a hagyományos pályázatok helyett két újszerűt írt ki. Az egyik célja az új tanügyi normarendszerhez, a másiké pedig a tanügyi vezetőképzéshez kötődik. A kuratóriumok elnökei ezúttal is a minisztérium munkatársai, Szilágyiné Szemkeő Judit, illetve Szűcs Miklós. A kuratórium tagjai pedig zömében külső — önkormányzati, illetve intézményi — szakértők.
A Parlament oktatási bizottságában egyes képviselők megkérdőjelezték a közoktatás-fejlesztési alap felhasználásának jogszerűségét. Ezért a miniszter úr belső vizsgálatot rendelt el. Ennek eredményéről az oktatási bizottságot tájékoztatni fogjuk.
Az említett három kuratórium névsorát és a közoktatás-fejlesztési alap 1993. évi felhasználásáról szóló tájékoztatást ezennel átnyújtom a képviselő úrnak. Előtte azonban idézek belőle néhány főbb tételt: alternatív tantervek, tankönyvek, taneszközök kidolgoztatása és terjesztése; halmozottan hátrányos helyzetűeknek szóló pedagógiai programok kidolgoztatása; vizsgakövetelmények kidolgoztatása; nemzetiségi és etnikai kisebbségek tanterveinek, oktatási segédeszközeinek kidolgoztatása.
A támogatások összhangban voltak közvetlenül vagy közvetve a közoktatási törvény 95. §-ában megfogalmazott fejlesztési feladatainkkal.
Kérem válaszom elfogadását. Köszönöm a figyelmüket. (Taps.)

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem