RAJKAI ZSOLT közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi államtitkár:

Teljes szövegű keresés

RAJKAI ZSOLT közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi államtitkár:
RAJKAI ZSOLT közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi államtitkár: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Képviselőtársam! Mint ahogy ezt az interpelláló képviselőtársam is elmondotta, több esetben volt lehetőség, és most legutóbb az útalap-törvénytervezet mellékleteként a tisztelt Ház elé terjesztettük az országos közúthálózat távlati fejlesztési programját, tehát ennek kapcsán volt alkalma a képviselőknek figyelemmel kísérni, javaslataikkal gazdagítani. Ezen túlmenően a megyei képviselők csoportjával minden esetben megbeszélést folytattunk, és korrigáltuk a terveket annak megfelelően, ahogy ezt a képviselőtársaink előadták.
Ilyen formában túlnyomó részét a képviselői indítványoknak és kérdéseknek módunkban állt érvényesíteni a távlati fejlesztési programban.
A három fő kérdéscsoport, amely közé fonta a kérdéseit a képviselő úr: az egyik a világkiállítás, a másik a dél-szláv utódköztársaságokkal kapcsolatos közlekedési problémák megoldása, harmadrészt a dél-dunántúli térség közlekedési problémáinak megoldása. Kezdjük sorban. A világkiállítás: minthogy már ezelőtt két évvel is programjában szerepelt a kormányzatnak, módunkban állt ennek megfelelően kialakítani a távlati fejlesztési tervet. Tehát ha azt elmondanám, hogy az országos közúthálózat bővítése, a meglévő autópályák országhatárig történő kihosszabítása és nem utolsósorban a rendkívüli fontossággal bíró M0-ás autópálya megépítése mind-mind a világkiálllításhoz kapcsolódó létesítményként is foghatók. Bár azt is el kell mondanom, hogy sajnos a közlekedési tárca nem áll olyan jól, hogy külön a világkiállítás szempontjából fontosnak ítélt létesítményekkel gazdagodjon. Bár a Lágymányosi-híd és még néhány más beruházás ebben a körben is értékelhető. Úgy kell ezt talán értékelni, hogy ezeket a létesítményeket az ország működőképessége szempontjából ennek fontosságára való tekintettel is meg kell építenünk.
A következő kérdés a délszláv utódállamokkal történő kapcsolat. Előbb a Pentagonale, majd a Hexagonale keretében már foglalkoztunk a délszláv országokkal történő kapcsolatfelvétellel, amellyel elsősorban a Trieszt–Budapest, a Fiume– Zágráb–Budapest, valamint a budapest–belgrádi vonalak kiépítése, illetve az ezekhez való csatlakozás volt elsőrendű kérdés. Mint látható, a fő közlekedési útvonalak irányítottságából Horvátországhoz, Szlovéniához és Szerbiához egyaránt fűződnek fel Magyarországról induló autópályavonalak. Különös tekintettel fontosnak tartom a Vajdaságon keresztül haladó és a szomszéd országokban is hajlandósággal bíró meghosszabbítások iránt, amelyek Szerbiába, Belgrádba vonulnak.
A következő kérdéskör volt a Dél-Dunántúl és térségének a közúthálózat-fejlesztési programja, amelyről – minthogy piros vonalat nem lát abban a bizonyos Bermuda-háromszögben, ahogy ön mondta – el szeretném mondani, hogy a piros vonalak az esetben, amely térképet ön tartott a kezében, a forgalom sűrűségét jelentik, és az M6-os útra vonatkoznak. Természetesen ebben a tervben szerepel az M6-os út korszerűsítése, de ha jól megfigyelte azt az ábrát, azon az M6-os út vonala egy egészen vékony piros vonalat jelent a forgalombecsléseknél a forgalomfelmérések alapján. Pillanatnyilag nem tart ott úgy ez a forgalomigény, amire autópályát építsünk. Viszont a korszerűsítése rendkívül indokolt. Nagyon fontos az elkerülő utak megépítése, az M6-os tehermentesítése. Ezzel kapcsolatban szeretném mondani, hogy koncessziót írt ki talán elsőnek a Közlekedési Minisztérium a szekszárdi híd, az Új Duna-híd megépítéséhez és a 6-os és az 51-es számú közlekedési utak közötti új út megépítéséhez.
Ezen kívül igen fontosnak tartom a Pécs, Kaposvár és Szigetvár elkerülő utaknak – ebben a Bermuda-háromszögben lévő területről lévén szó – a megépítését, Siklós, Mohács és Nagykanizsa, valamint a keszthelyi útszakasz megépítését is. A 61-es főút somogyi szakaszának kiépítése szintén tervbe van véve, ez valószínűleg elkerülte képviselő úr figyelmét, ezek mind megépítésre kerülnek.
Külön kérdés az apró települések összeköttetése és ezek helyi forgalmának lebonyolítása. Ezzel kapcsolatban azt szeretném mondani, hogy a pályázati rendszer már az elmúlt évben is nagyszerűen működött, és ennek a működésnek a keretén belül ezek a feladatok megoldhatók. Még a továbbiakban szeretném mondani, hogy nem lezárt dolog a közúthálózat-fejlesztési program, bármikor rendelkezésére áll a minisztérium a képviselő úr által elmondott igények felmérésének, és ennek megfelelően korrekcióra van lehetőség. Ez a terv a legszükségesebb és a legfontosabb feladatok elvégzésére vonatkozik. Kérem az Országgyűlést és a képviselő urat válaszom elfogadására. (Taps.)

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem