RÁDAY MIHÁLY (SZDSZ)

Teljes szövegű keresés

RÁDAY MIHÁLY (SZDSZ)
RÁDAY MIHÁLY (SZDSZ) Köszönöm a szót, Elnök Úr. Tisztelt Képviselőtársaim! Kezemben az előterjesztés az összes térképeivel, és ez ugyan nincs felnagyítva, de mivel az általános vitát ma le akarják zárni, ha elhalasztották volna, akkor én ebből csináltam volna egy eszelős méretű nagyítást, és azt próbáltam volna mutogatni, tudniillik ezen rajta van a Csapody Miklós logikája, és én vállalnám azt, hogy neki igaza van. Azt gondolom, hogy nincs olyan eset egy ekkora beruházásnál, hogy azt lehessen mondani, hogy a hajó elment. Csak logika van, takarékosság van, ésszerűség van. Az sem fogadható el, ami már elhangzott, hogy az MDF belső szavazással ebben a kérdésben már állást foglalt, ugyanis ha valami logikus, ha valami ésszerű, akkor énszerintem okos ember tud gondolkodni, és képes a gondolatainak a megváltoztatására.
Én föltartom ezt a térképet, van aki látja, van aki nem. Ez a térkép…, itt van alul a Csepel-sziget azzal az ábrával, ami a kéthidas variációt mutatja. Mutatom: jó vastagon látszanak a vonalak, és ez a probléma a fővárosban is, hogy kaptunk alternatívát. Az alternatíva úgy szól, hogy lágymányosi híd vagy Galvani úti híd. Énnekem az a véleményem, hogy a kettő közül a lágymányosi híd, hiszen a Galvani úton, amit megrajzoltak, az egy marhaság, azt senki nem képes közlekedésileg felfogni, hiszen a dolog arról szól – mutatom –, hogy aki a Galvani úti hídra akar rámenni, az Pesten el kell menjen a Wekerletelepig, mert hiszen onnan csatlakozik a dolog a Galváni úti hídra. Senki nem fog…, tehát továbbra is mindenki a Petőfi hídon át fog közlekedni, ami tökéletesen észszerűtlen. Ezzel szemben az új variációban, tehát amit lágymányosi hídnak mondunk, és ami a fővárosi döntés után át lett rajzolva, az úgy szól, hogy kérem szépen, jöjjenek be szépen a Könyves Kálmán körútról az autók a lágymányosi hídra, de ne menjenek tovább, mert hiszen itt borzasztó közel kerülnének a már meglévő, Petőfi-hídról lejövő nyomvonalhoz, ami tökéletesen ésszerűtlen, hanem vezessük el oldalt, és vezessük rá a másik útvonalra. Ez már a fővárosi döntés értelmében született rajz.
Tehát ha oldalt vezetjük, akkor mi történik?
A hídról lejövő forgalmat rávezetjük arra az útvonalra, amit a Galvani úti hídnak kell megépíteni. Tehát a dolog a fővárosi döntés után erősen átgondolásra szorul, hiszen a főváros a Galvani úti hídnak egy variációja és a lágymányosi hídnak ebbeli variációja között döntött, holott ha valaki azt mondja, hogy előttetek, fiúk, vannak alternatívák… Az egyik alternatíva arról szól, hogy a Könyves Kálmán körutat – mert az a célszerű – át kell ésszerűen vezetni Budára. Az ésszerűség nem az, hogy a Kosztolányi Dezső tér környékére újabb forgalmat vigyek be, hanem az, hogy egy olyan hídon menjek át, amely érinti Csepelt, mert az praktikus, és átmegy Dél-Budán ott, ahol egyébként egy ilyen vastag útvonalat meg bírok építeni, ahogy a kormány-előterjesztésben is szerepel, akkor a logika roppant egyszerű, és ha volna nálam egy színes…, van valakinél egy kihúzó?… (Közbeszólás: Mondd el!) …elmondom, akkor tehát amit a Csapody mond és amiről tökéletesen meg vagyok győzve, egy nappal ezelőtt én sem voltam meggyőzve, és az az érzésem, hogy az embert az különbözteti meg más élőlényektől, hogy képes a véleményét változtatni, az úgy szól, ha ezt az útvonalat, amit ebben a csomópontban el kell vinni, mert el kell vinni, különben át kéne menni a Ferencvárosi pályaudvar fölött egy óriási híddal, ami sok pénz. Ha idáig el kell menni, akkor innen egy tervező képes arra, hogy ezt az utat, ami egyébként is megy be Csepel-szigetre, úgy oldja meg, hogy innen egy híd átmenjen, és csatlakozzon ahhoz az úthoz, amit egyébként is meg kell építeni. És ha egyébként is meg kell építeni, akkor költségvetési probléma sincs, hiszen el lehet kezdeni a beruházást megszavazott idei költségvetéssel úgy, hogy azt az utat, amit egyébként is meg kell építeni a lágymányosi hídhoz is, elkezdik építeni, ezt az utat, amit egyébként is meg kell építeni, tehát a Könyves Kálmán körút folytatását a hídhoz, mármint az új hídhoz, bármelyikhez, úgyis meg kell építeni, a rakparti utat, amit úgyis meg kell építeni, el lehet kezdeni költeni a pénzt, és fél év alatt nyugodtan meg lehet tervezni azt a hidat, amelyik a Könyves Kálmán körút forgalmát ráviszi a már megépített másik útra, tehát a Galvani úthoz csatlakozó, illetve az új tervek alapján a lágymányosi hídhoz is csatlakozó útra vezeti.
A dolog borzasztó logikus, egyetlenegy dolog kell hozzá, hogy valakik, akik az álláspontjukat kialakították, képesek legyenek ezt átgondolni, és ez a Magyar Köztársaság költségvetését egy cseppet sem befolyásolja, mert hiszen az építkezés az egyébként csatlakozó úthálózaton megkezdődhet. Úgy gondolom, hogy a fővárosi közgyűlés véleményét, amennyiben ez a harmadik alternatíva, lehetőség, mint lehetőség megnyílik, meg lehet győzni, hiszen ott is rengeteg ellenzője van a lágymányosi hídnak, csak egyszerűen azért fogadták el, mert jobb, mint amit a Galvanira kínáltak, ahhoz képest, hogy mit lehet megvalósítani minél gyorsabban, ugyanis az emberek azt mondják, hogy Galvani híd, csak ez a szokásos, az én életemben most már sok évtizede megszokott módszer, hogy pártházra van pénz, színházra nincs, akkor a pártházat meg tudjuk építeni, és csinálunk bele nagy tanácstermet, ahol lehet játszani.
Szóval az az érzésem, hogy ha lehet jobb megoldást csinálni – és azt hiszem, egyetérthetek teljesen Csapody Miklóssal ebben a kérdésben –, bizony a Könyves Kálmán körutat kell átvezetni, és nem a Wekerleteleptől kell átvezetni, és nem oda bele, a Kosztolányi Dezső tér környékére, a zsufiba bele, ahogy ez most az új tervben van, hanem a Galvani hídhoz csatlakozó útra.
Tehát nagyon kérem mindazokat, akik eddig azt hitték, hogy mindent világosan látnak – mint ahogy én is azt hittem egy nappal ezelőtt –, gondolják ezt át – beleértve a miniszter urat és tanácsadóit is –, gondoljuk át! Lehet, hogy egy olyan határozatot kell hoznunk a beterjesztett határozat helyett, ami úgy szól, hogy az Országgyűlés Dél-Budán Dél-Pest összeköttetésével a hidat elfogadja a megrajzolt, hozzá tartó úthálózattal együtt, azzal, hogy a hidat fél éven belül – effektíve a hidat – valaki tervezze meg, tehát nem az a híd, ami meg van tervezve. Énszerintem ez egy járható, világos út, és ehhez kérném az előterjesztő támogatását is. Köszönöm. (Szórványos taps.)

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem