Megkezdődnek az átrepülések Magyarország felett
A 201. ideiglenes winget augusztus végén feloszlatták. A 8. légi hadsereg három Liberator köteléke visszatért Nagy-Britanniába, hogy alig három hét múlva ismét Afrikába, Tunéziába repüljenek. A salernói partraszállás után az a veszély fenyegette a szövetségeseket, hogy a német ellentámadás felszámolja a hídfőt. A gyors intézkedések egyike a térség hadászati bombázóerejének növelése volt. Bengaziból is tunéziai repülőterekre telepítették a 98. és a 376. BG-t, ahol a 12. légi hadsereg XII. bombázóparancsnoksága alárendeltségébe kerültek.
Amikor az áttelepülések befejeződtek, a salernói krízis elmúlt, így az alkalmilag összevont hadászati kötelékekkel ismét lehetővé vált egy CBO-bevetés ebből a térségből. A szövetségesek elgondolása szerint a XII. bombázóparancsnokság négy B–17-es BG-ből alakított köteléke az augsburgi, az összevont öt B–24-es BG pedig ismét a Wiener Neustadt-i Messerschmitt Műveket bombázza.
Az amerikai légi kötelékek október 1-jén, kedvezőtlen időjárási viszonyok között indultak bevetésre. A B–17-esek a zárt felhőzet miatt nem tudták bombázni az augsburgi repülőgyárat, visszafordultak és német, francia, olasz területen alkalmi célpontokra oldották bombáikat. A német vadászokkal vívott légi harcban három B–17-es volt a veszteség.
A B–24-es kötelékek alatt az Adriai-tengernél összezárult a felhőzet, és csak a célpont közelében szakadozott fel annyira, hogy pontosítani tudták helyzetüket, de az időjárás a tervszerű támadást nem tette lehetővé.
Az első hullám – becslés szerint 54 bombázó – 12 óra 10 perckor érte el Zágrábot, és magyar területet nem érintve repült tovább célpontja felé. A második hullám, mintegy 40 Liberator, 12 óra 21 perckor Letenyénél repült be az ország légterébe. Néhány perccel később felhőbe kerültek, a kötelék széthúzódott és Szombathelynél – a felhőzetből kirepülve – zárkózott össze. 13 óra 02 perckor Kőszeg légterében meglepetésszerű vadásztámadás érte a köteléket. Német Me–109-es vadászgépek gépágyú- és rakétalövedékekkel árasztották el a Liberatorokat. A meg-megújuló támadások következtében a 44. BG három, a 93. és a 389. BG egy-egy B–24-es gépe 99zuhant le Kőszegtől nyugatra, a határ közelében, közülük egy magyar területen ért földet. A légi harcba hamarosan néhány Me–110-es és egy Ju–88-as romboló is beavatkozott, de a szorongatott kötelék ismét felhőbe repült.
A harmadik hullám – 16 bombázó – 13 óra 14 perckor ért Zágráb fölé, majd a nyugati határ felett haladva, Sopronnál hagyta el az ország légterét.
A kedvezőtlen időjárás ellenére 187 tonna bombát dobtak a Wiener Neustadt-i célpontokra, és a közeli vasútvonalakra. Bombatalálatok érték a repülőgépgyár futószalagját, a végszereldét és a hangárokat. A vadászgépek támadása során, valamint a légvédelmi tüzérség találataitól 14 bombázó zuhant le, 52 sérülten tért vissza támaszpontjára, nyolc kényszerleszállást végzett Tunéziában.
A következő napokban a 8. légi hadsereg három köteléke végleg visszatért angliai támaszpontjaira.
A XII. BC (bombázóparancsnokság) hadászati bombázói október 24-én újabb támadást kíséreltek meg a Wiener Neustadt-i repülőgépgyár ellen. 111 db Liberator és Fortress zárt felhőzet felett közelítette meg célpontját. Csupán a 98. BG, 23 db B–24es gépe dobta bombáit a célpontra, a 301-es BG 16 db B–17 gépe túlrepült a célponton és Ebenfurtot bombázta, ahol a vasúti berendezésekben okozott károkat. A többi kötelék az elsődleges célpont közelében oldotta bombáit, néhány gép alkalmi célpontokat bombázott.
A B–17 kötelékeket kísérő 48 Lightning a Balatonig kísérte a bombázókat, s ott felhő felett köröztek, majd visszatértek támaszpontjukra. A német vadászgépek a kedvezőtlen időjárás miatt nem szálltak fel.