TASÓ LÁSZLÓ

Full text search

TASÓ LÁSZLÓ
TASÓ LÁSZLÓ nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár: Tisztelt Képviselő Úr! Magyarország Kormánya 2014 augusztusában eldöntötte, hogy melyek lesznek a közlekedésfejlesztés irányai, és ezek között kiemelten szerepeltette a megyei jogú városok és a megyeszékhelyek fejlesztését is. Ezek között nyilván ott van Miskolc városa is, amellyel a megállapodás szerint nagyon komoly beruházásokat tud a magyar kormány együttesen végrehajtani. Ezek között szerepel egy másik fontos terület, a gyorsforgalmi kapcsolatok építésén kívül, amit említett, az intermodális központok létrehozása is.
A koncepcióban, amely 2014 augusztusában született, világossá tette a magyar kormány, hogy a közösségi közlekedés térnyerése tovább kell hogy erősödjön, legalábbis meg kell őrizni az arányát a közlekedés területén. Ezért fontosak az ilyen intermodális központok, és itt, Miskolcon is az 1147-es kormányhatározatban világosan benne van, hogy 7,5 milliárd forint van garantálva a központ létrehozása tekintetében. Ami viszont fontos, hogy azóta is vizsgáljuk azt a kapcsolódó beruházássort, amely szükséges ahhoz, hogy a Kandó téri intermodális központ megépítésre kerüljön.
Valóban így van, az Y-híd megépítése és a 3-as számú főút áthelyezése összekapcsolódó beruházás az intermodális központtal. Benne van még többek között a Szinva-patak medrének a rendezése vagy a Szinva-parti tereprendezés, térrendezés, de benne van a vasútállomás felújítása is többek között. S valóban így van, elég komoly költségkihatása lenne ennek a két beruházásnak.
Most azt vizsgálja már huzamosabb időn keresztül mind Miskolc városa, mind pedig az állami beruházó cég, illetve a mi főosztályaink, hogy milyen módon tudja a magyarok kormánya a forrásokat hozzátenni. Nagyjából 12,5 milliárd forintra van tervezve a 3-as számú főút áthelyezése, körülbelül 4,5 milliárd forint az Y-híd megépítése, 7,5 milliárd forint van az ÉFK-ban biztosítva az intermodális központhoz, ez 24 milliárd forint. Tehát mindenképpen fontos ezekhez a forrást összerakni, összeállítani, és nem egyszerű történet.
Az a helyzet, hogy Magyarországon most fogadta el a kormány azt a 2463 milliárd forintos csomagot, amely segítségével Magyarországon komoly beruházások valósulnak meg közútfejlesztés területén. Két évig sikerült előkészítenünk, két év kellett hozzá, hogy ezek a beruházások előkészüljenek. Hozzá lehet kezdeni valamennyinek a végrehajtásához. Ebben az évben számos el is fog indulni már, sőt már elindult. És ami biztos, hogy a 2763 milliárd forintból 1249 milliárd forint hazai forrásból kerül biztosításra. Ez óriási összeg. 2022-ig vállalta a magyar kormány az 1249 milliárd forint biztosítását. Ehhez még hozzákapcsolódnak azok a beruházások, amelyek majd a kötött pályán lesznek végrehajtva, illetve az intermodális központokban. Most öt ilyen egyértelmű beruházás van nevesítve, amelyet már tudunk, hogy meg kell valósítani, és persze ott van mellette még a debreceni hatodikként meg a kelenföldi, amelynek a kivitelezése folyamatban van. Tehát mind hatalmas forrásigénnyel rendelkezik, de a magyar kormánynak eltökélt szándéka, hogy Miskolc városvezetésével egyeztetve megvalósítsa a beruházást.
Több alkalommal tárgyaltam én személy szerint is Kriza Ákos polgármester úrral, a stábjával, átvettük az anyagokat tőlük, átvettük az előkészítés összes dokumentumát, igyekszünk a legjobb megoldást megtalálni. Lényeg, hogy forrás kell hozzá, és ebben a kormány már döntött. A forrásokat fogja biztosítani a megvalósításhoz, az ütemezéssel kapcsolatban viszont nyilvánvalóan vannak még kérdőjelek. Az biztos, hogy Magyarországon valamennyi közműfejlesztési, vasútfejlesztési beruházás, amelyet a kormány eldöntött, meg fog valósulni. Törekednünk kell arra, hogy úgy ütemezzük, ahogy a költségvetésünk teherbíró képessége megengedi, és természetszerűen a legfontosabb, hogy minden uniós forrást csontig lehívjunk. Az imént mondta Lázár miniszter úr is, hogy minden forintot, fillért, centet le kell hívnunk annak érdekében, hogy a közlekedésfejlesztés is azon a területen, amit mi megcéloztunk, sikeres legyen. Tehát Magyarországon egyértelmű: minden beruházást megvalósítunk, ütemezni fogjuk a miskolcit is. Köszönöm szépen megtisztelő figyelmüket. (Taps a kormánypártok soraiban.)

 

 

Arcanum Newspapers
Arcanum Newspapers

See what the newspapers have said about this subject in the last 250 years!

Show me

Arcanum logo

Arcanum is an online publisher that creates massive structured databases of digitized cultural contents.

The Company Contact Press room

Languages







Arcanum Newspapers

Arcanum Newspapers
See what the newspapers have said about this subject in the last 250 years!

Show me