Csepel Autó

Full text search

Csepel Autó
Címe: 2311 Szigetszentmiklós, Gyártelep, Pf. 38. Korábbi neve: 1949. Csepel Autógyár. Gyárak (telepek): 1. sz. gyár, 2311 Szigetszentmiklós, Pf. 38.; 2. sz. gyár, 1201 Bp., Helsinki u. 91.; 3. sz. gyár, 3301 Eger, Kistályai u. 2.; 4. sz. gyár, 5520 Szeghalom, Rákóczi u. 12.; 5. sz. gyár, 2311 Szigetszentmiklós, Pf. 38. Márkanév: Csepel Autó. Leányvállalatok, alapítások, érdekeltségek: Dugattyú- és Dugattyúgyűrűgyártó Leányvállalat. Fontosabb termelési ágak, termékek: járóképes padlóvázak, merevvázas autóbuszalvázak, speciális dízel tehergépkocsik, sebességváltók, szervokormányok, tengelykapcsolók, járműipari alkatrészek és javítási munkák.
Vezetői: Lukácsi Gábor (vezérigazgató); dr. Kosaros Csaba (vezérigazgató-helyettes, termelési és beszerzési igazgató); Geiger Márton (gazdasági igazgató) ; Szabó Zoltán (kereskedelmi igazgató); Török László (vt-elnök, műszaki igazgató). Vezetési struktúra: A vállalat stratégiai irányítását 1985 óta a 48 tagú vállalati tanács végzi (24 választott és 24 hivatalból kijelölt taggal).
Fontosabb gazdasági mutatók (1988): vagyon 5844,2 M Ft; értékesítés nettó árbevétele 14 391,3 M Ft; konvertibilis export árbevétele 637,2 M Ft; rubelexport árbevétele 1899,6 M Ft; tiszta eredmény 97,6 M Ft; teljes munkaidőben foglalkoztatottak átlagos létszáma 7754 fő; évi átlagos összes kereset 94 842 Ft/fő; évi átlagos összes kereset az ágazat átlagához képest 92,8%.
A vállalat rövid története: 1949-ben alapították meg a volt Dunai Repülőgépgyár helyén, Csepel Autógyár néven, s még ugyanebben az évben elkészítették az első Csepel dízelmotorokat Steyr-licenc alapján. E motorokból – 2–6 hengeres változatban – csaknem 300 ezer darab készült. 1950-ben megkezdték a tehergépkocsik gyártását (e termékeik nemzetközi megbízhatósági és gyorsasági versenyeken számos díjat nyertek). 1951-ben megindul az export is, s megkezdődik az együttműködés az Ikarusszal az autóbuszgyártásban: motort, ill. első-hátsó futóművet szállítottak az autóbuszokhoz. 1966-ban 2 milliárd Ft költséggel megkezdődött a vállalat rekonstrukciós programja. Ezután a vállalat bekapcsolódott a kormány által 1968-ban elhatározott közútijármű-gyártási programba: 1971-ben a gyártmányszerkezet átalakítása után megkezdték az új Ikarus 200-as autóbuszok fenékvázainak gyártását. A 70-es és 80-as években számos új járműalkatrész fejlesztésére, ill. licencének megvásárlására került sor. A Csepel Autó gyártja továbbra is az Ikarus részére az autóbuszok alvázát, s kulcsszerepet játszik a magyar közúti járműgyártásban.

 

 

Arcanum Zeitungen
Arcanum Zeitungen

Sehen Sie, was die Zeitungen in den letzten 250 Jahren zu diesem Thema geschrieben haben!

Zeigen Sie mir

Arcanum logo

Arcanum is an online publisher that creates massive structured databases of digitized cultural contents.

Über uns Kontakt Press room

Languages







Arcanum Zeitungen

Arcanum Zeitungen
Sehen Sie, was die Zeitungen in den letzten 250 Jahren zu diesem Thema geschrieben haben!

Zeigen Sie mir