GAÁL GYULA

Full text search

GAÁL GYULA
GAÁL GYULA gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen. Elnök Asszony! Hölgyeim és Uraim! Tisztelt Képviselő Úr! A Mátészalka-Nyíregyháza vasútvonal a mellékvonali kategóriában sajnálatosan átlagos állapotú vasúti pályának tekinthető. A műszaki állapota jelenleg megfelel a közlekedésbiztonsági előírásoknak. Azért mondom, hogy sajnálatos, mert ezzel együtt igaz, hogy a pálya átépítése, korszerűsítése időszerű lenne, mint annyi más, átlagos minősítést elérő vasútvonalnak. A jelen pénzügyi helyzetben azonban csak a fővonalak felújítása és emelt szintű karbantartása valósulhat meg, az is jelentős európai uniós források felhasználásával.
A mellékvonalak átépítésének reális lehetőségét a fővonalakból visszanyert felépítményi anyagok újrahasznosítása biztosíthatja, ennek tárgyi feltételei sajnos jelenleg még nem adottak. Az átlagos pályaállapot mellett is gondot fordítunk az eljutási idők csökkentésére, a kulturált utazási feltételek biztosítására.
A Nyíregyháza-Mátészalka vonalon a személyvonatok mellett naponta két pár interpici vonat közlekedik, átlagosan 50 kilométer/órás utazási sebességgel. Úgy érzem, hogy ez egy jó kondícióban lévő sportembernek is becsületére válna, ha kerékpáron ehhez képest gyorsabb sebességet tudna elérni.
Ki kell emelnem, hogy az ilyen interpici vonatok mellékvonali közlekedése ma még nem általános a hazai vasutakon. A körülmények reális megítélését szolgálja, ha megemlítem, hogy a MÁV Rt. debreceni igazgatóságának területén több olyan vasútvonal található, amely felújítása, rendbetétele még sürgetőbb feladat, mint a szóban forgó Nyíregyháza-Mátészalka vonal rekonstrukciója.
A mellékvonalak felújítása során az elmúlt években került sor a Nagykálló-Nyíradony vonal megerősítésére, ahol az engedélyezett sebességet a közeljövőben 60 kilométer/órára tudjuk emelni. Ezenfelül a Görögszállás-Tiszalök vonalon is történtek felújítási munkálatok.
Összefoglalva az elmondottakat: a szűkös anyagi feltételek ellenére megpróbálunk mindent megtenni annak érdekében, hogy a térség közlekedési, ezen belül vasút-közlekedési feltételei kiegyensúlyozottan javíthatóak legyenek.
Kérem, hogy válaszomat elfogadni szíveskedjék. (Taps az MSZP és az SZDSZ soraiban.)

 

 

Noviny Arcanum
Noviny Arcanum

Zaujíma Vás, čo o tejto téme písali noviny za posledných 250 rokov?

Zobraziť

Arcanum logo

Arcanum Adatbázis Kiadó, popredný poskytovateľ obsahu v Maďarsku, začal svoju činnosť 1. januára 1989. Spoločnosť sa zaoberá hromadnou digitalizáciou kultúrneho obsahu, jeho triedením do databáz a publikovaním.

O nás Kontakt Tlačové správy

Languages







Noviny Arcanum

Noviny Arcanum
Zaujíma Vás, čo o tejto téme písali noviny za posledných 250 rokov?

Zobraziť