SZALAY GÁBOR

Full text search

SZALAY GÁBOR
SZALAY GÁBOR gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár: Tisztelt Képviselő Úr! Mielőtt a három feltett kérdésére válaszolnék, engedje meg, hogy reagáljak az interpellációja szövegében elhangzott pár állításra.
Először is: szeretném leszögezni, stratégiai célunk az M0-s, az M3-as, az M5-ös és M7-es gyorsforgalmi utak építésének folytatása, mielőbbi befejezése, valamint az M4-es, M6-os és M8-as főutak gyorsforgalmi úttá történő építésének mielőbbi befejezése.
Ezen túlmenően gondot fordítunk a településeket összekötő alsóbbrendű utak építésére, valamint a zsáktelepülések második összekötését biztosító utak kiépítésére - erre külön programunk van.
Ön azt mondja, hogy a kormány előterjesztése 59 kilométeres útról ad számot, miközben itt elhangzottak teljesen más, nagyságrendileg különböző számok. Azt kell mondjam, hogy semmiféle előterjesztése nem volt a minisztériumnak, ami 59 kilométer gyorsforgalmi autópálya megépítéséről szól - ezek a médiába kiszivárgott, egyébként semmilyen alapot nem jelentő találgatások voltak. A hivatalos előterjesztés, amit a kormánynak pont két-három nappal ezelőtt adtunk át, és ami az országos közúthálózat fejlesztésének és fenntartásának 2002-2006 közötti feladatairól és finanszírozásáról címet viseli - itt van a kezemben -, nemhogy nem 59-ről, hanem minden eddigit meghaladó ambiciózus elképzelésekről ad számot.
Ön azt mondja, hogy az idén nem építünk tovább: ez tényszerűen nem igaz, hiszen folytatódik és az ütemezett program szerint befejeződik a Füzesabony-Polgár, az Emőd-Miskolc, a szekszárdi Duna-híd építése, és új gyorsforgalmi utak építése indul jövő tavasszal, merthogy mi közbeszerzéssel kívánjuk ezeket az utakat építeni, hogy ne csak a saját adófizetőink adóbefizetéseiből, hanem európai uniós pénzek felhasználásával is épülhessenek ezek az utak.
Most rátérve az ön tényleges kérdéseire, hogy pontosan hány kilométer út várható a következő 4, illetve 15 évben: erre természetesen tételes választ akkor tudok adni, amikor a kormány ezt az előbb bemutatott tervünket elfogadja. Azt azonban mondhatom, hogy a többször elhangzott 830 kilométer középtávon valóban kitűzött cél; a 830 kilométer úgy értendő, hogy mi középtávon ennyi gyorsforgalmi autópályát kívánunk megépíteni, illetve műszakilag-technikailag előkészíteni, illetve megkezdeni, illetve meglévő autópályák felújítását elvégezni - ez összesen 830 kilométer. Csak az összehasonlítás kedvéért említem, hogy Magyarországon eddig negyven év alatt összesen 470 kilométer hosszú autópálya és 92 kilométer hosszú autóút épült, ehhez kell mérni ezt a számot.
A kormány azért nem tudja magát teljes mértékben tartani a 2001-es (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az időkeret lejártát.) 15 éves gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztési tervhez, mert az nem tartalmazott határidőket, és nem tartalmazott számos olyan gyorsforgalmi utat, amit mi szeretnénk megvalósítani. Például Békés megye... (Az elnök ismét csenget.)

 

 

Noviny Arcanum
Noviny Arcanum

Zaujíma Vás, čo o tejto téme písali noviny za posledných 250 rokov?

Zobraziť

Arcanum logo

Arcanum Adatbázis Kiadó, popredný poskytovateľ obsahu v Maďarsku, začal svoju činnosť 1. januára 1989. Spoločnosť sa zaoberá hromadnou digitalizáciou kultúrneho obsahu, jeho triedením do databáz a publikovaním.

O nás Kontakt Tlačové správy

Languages







Noviny Arcanum

Noviny Arcanum
Zaujíma Vás, čo o tejto téme písali noviny za posledných 250 rokov?

Zobraziť