A próféta működésével kapcsolatban pontosabb időbeli adatunk nincs. A könyv tartalma valószínűvé teszi, hogy a fogság idején, vagy röviddel utána keletkezett.
A versben szereplő idegen nevek jelentése bizonytalan. Lehet, hogy különböző sáskafajokat jelölnek, de az is lehet, hogy a sáska fejlődésének fokozatait jelölik (lárva, báb stb.). A sáska a pusztító ellenséget jelképezi.
Izrael újjászületése egyben magával hozza az ellenséges nemzetek megszégyenülését (Abd 15-21). A fejezet arról beszél, mi történik az Úr napján az ellenséges népekkel, amelyek elnyomták a választott népet.
Jozafát annyit jelent, mint „az Úr ítél”. A szimbolikus név azt a helyet jelöli, ahol Isten ítéletet mond a nemzetek felett (Jer 25,31; Iz 66,14). A 14. vers a „Döntés völgyének” nevezi a helyet. A 16. vers alapján feltételezhetjük, hogy Jeruzsálem közelében volt. A 4. sz.-tól kezdve a Kedron völgyét nevezték így. - Izrael itt az egész választott népet jelöli, nem csak az északi országrészt (2,23; 4,1). A vers befejező része a száműzetésre utal (Kr. e. 597 és 586), továbbá a környező népek ellenségeskedésére (Ez 21,23-27).
Vezi ce au spus ziarele din ultimii 250 de ani despre acest subiect!
Caută în cea mai mare arhivă digitală de ziare din Europa de Est, ce conține reviste, publicații științifice, săptămânale și cotidiene.