1334-ben a pápai tizedjegyzék Hodod néven említi. Azonosítása azonban nem egyöntetű. Beke: (Az erd. egyházmegye. 165.) és ennek alapján az 1913. évi Schematismus Havaddal azonosítja. Ezzel szemben C. Suciu (Dicţionar istoric.)és a Documente (XIV. C., III. 176.) egy máramarosi faluval. A falu régi pecsétjén és régi iratokban Hovad néven is szerepel. (Orbán: Székelyföld. IV. 31.) Mivel az 1567. évi regestrumban népes faluként 10 kapuval jegyzik, a Beke azonosítása tűnik valószínűbbnek. Eszerint 1334-ben János papja 10 garast fizet, 1335-ben szintén l0 garast. (Beke: i.h.)
Mai temploma múlt századi. Benkő szerint temploma „csupán a reformátusoknak van, kőből csinos toronnyal...” (BenkőK.: Marosszék. 150.)
Lakói a reformáció előtt mind katolikusok, utána reformátusok. A reformáció után elveszíti önálló egyházközségi rangját, Nyárádszentsimon filiája és csak 1896-tól lesz újra anyaegyház.
Híveiről a régi nevek vallanak. A XVII. századból: Demién utca, Felső Demien, Lapos, Puszta malom csorgója, Puszta malom kútja, Somos réz, Szénégető, Telekfalva, Tekenős, Vászon völgye (SZOKL. VII. 406.), Csereoldal, Tatárpince, Daraberdő (Orbán: i.h.), Szőlőbükk, Csürkéshegyese. (Benkő K.: i.m. 149.)
Református templom
Ziarele Arcanum
Vezi ce au spus ziarele din ultimii 250 de ani despre acest subiect!
Vezi ce au spus ziarele din ultimii 250 de ani despre acest subiect!
Caută în cea mai mare arhivă digitală de ziare din Europa de Est, ce conține reviste, publicații științifice, săptămânale și cotidiene.