Attila-vonal
Attila-vonal: a n. hadászati-hdm-i védelem →pesti hídfőt védő, önálló támpontokból álló védelmi rendszere. 1944.szept.22-től építették ki. Szárnyaival a Dunára támaszkodott, összekötötte a →Karola-vonalat a →Margit-vonallal. Három védőövből állt. A külső Dunaharaszti – Vecsés – Ecser – Maglód – Valkó – Gödöllő – Szada – Veresegyház – Csomád – Alsógöd; a közbülső Soroksár – Soroksárpéteri – Pestszentimre – Pécel – Isaszeg – Kerepes – Mogyoród – Fót – Dunakeszi; a belső (az ~-III.) az akkori peremvárosok: Csepel – Pestszenterzsébet – Pestszentlőrinc – Rákoskeresztúr – Rákoscsaba – Cinkota – Rákosszentmihály – Rákospalota – Újpest külső szélén húzódott. A budai oldalra nem terjedt ki. Kiépítéséhez I.vh-s terveket is felhasználtak. Nem épült ki teljesen, kat., idő, technikai eszköz és fe. hiányában. – Védelmét m. és n. csapatok közösen látták el. D-i szektorában állították meg a 46.sz.hds. offenzíváját 1944.nov. elején. A sz-ro. csapatok 1944.nov-dec folyamán csak lépésről lépésre tudták magukat „átrágni” rajta. (Még: →Budapesti csata.) ⬩ RI, SJ, 44.