<A tőkés gazdasági életben a verseny egyik eszközeként> a közönség, a fogyasztók figyelmének feltűnő módon való felhívása vmely áru(cikk), termék kelendőségének v. vmely vállalatnak, vállalkozásnak, személynek a népszerűsítésére; vmit, vkit ajánló, népszerűsítő hirdetés; hírverés. Hamis, szédelgő reklám; reklámot csinál, csap vminek, vkinek: reklámozza. A reklám célja a közönség és a fogyasztók érdeklődésének irányítása, a fogyasztás és a haszon növelése. Gépgyárat alapított, mely kiváló sikerrel működött, s e sikert nem támogatta semmi reklám. (Jókai Mór) Nagy reklámokat csaptam, s csakhamar akadtak betegeim. (Mikszáth Kálmán) Csak bajuszkötővel… házalóknak van ilyen bajszuk, akik reklám céljából mutogatják bajszukat. (Krúdy Gyula) || a. <Szocialista gazdaságban> a közönség, a fogyasztók tájékoztatása, nevelése, figyelmüknek új árucikk(ek)re, kereskedelmi vállalkozás(ok)ra v. művelődési intézményekre való felhívása, bizonyos árucikk(ek), eljárás(ok), szolgáltatás(ok) népszerűsítése. || b. Ennek vmely módja, eszköze. Beszédes, csábító, hatásos, jó, rossz, rajzos, színes, sikerült, vonzó reklám; színházi reklám; a vállalat reklámja; hangos reklám: hangszórón v. rádión közvetített r.; világító reklám; a film, a mosópor reklámja. A reklám főbb fajai: a hirdetés, a kirakat, a csomagolás, a plakát, a körlevél, a prospektus, az árjegyzék, a film, a rádió stb.