BALSAY ISTVÁN

Full text search

BALSAY ISTVÁN
BALSAY ISTVÁN (Fidesz): Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Államtitkár Urak! Tisztelt Ház! Ez egy nagyon szép, édeskeser, szomorú film volt néhány évvel vagy évtizeddel ezelőtt, amely nem a lovakról, hanem az emberekről szólt. Úgy gondolom, hogy ez sem a buszokról szól, hanem emberekről, emberi sorsokról és munkahelyekről.
“A fehérvári buszgyártók harca” címmel a nagy múltú Ikarus számára szomorú cikk jelent meg az újságokban. Összesen 1,3 milliárd forintért gyárt 34 autóbuszt a fehérvári Alfa Busz Kft. a Volán Egyesülésnek. Emiatt egy másik pályázó, a Budapesti Ikarus Egyedi Kft. a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult. A Volán Egyesülést február végén jelentette fel a Budapesti Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft. - ennek tulajdonosa a fehérvári gyártást megszüntető Ikarusbus Rt. -, mivel kifogásolta, hogy érvénytelenítették a pályázatát a 29-36 autóbusz beszerzésére kiírt tenderen, s a nála csaknem 3 millió forinttal drágább ajánlatot tevő fehérvári Alfa Busz Kft.-t hozták ki győztesen. Ez elég bonyolult, nem is folytatom, hiszen alig lehet követni a fehérvári, illetve budapesti magyar buszgyártás történetét.
Az elmúlt évben nyilvánvalóvá vált, hogy az ÁPV Rt. tudtával értékesítésre kerülő Ikarus-csarnokot és a gyártótelep szívét jelentő területet olasz tulajdonosa bezárja, és azt nem kívánja eladni volt tulajdonosának. Az is nyilvánvaló volt, hogy az önkormányzatok nem a Magyarországon gyártott Ikarus-buszokkal képzelik el a járműpark felújítását, hanem Mercedes, Volvo és egyéb gyártmányokkal. Munkahely azóta sincsen.
Tisztelt Államtitkár Úr! Milyen elképzelései vannak a közlekedési tárcának a helyi és főleg a helyközi közlekedés járműparkja támogatás-felújítására? Milyen irányelveket hagy jóvá a közlekedési tárca a Volán-vállalatok privatizációjánál, amelyek előnyben részesíthetik a magyarországi munkahelyek megtartását? Van-e összefüggés véleményük szerint az autóbuszgyártás és az autóbusz-felújítás, a telephely, a helyi és helyközi járatok privatizációs szerződései között? Még mindig helyesnek ítéli-e meg az ÁPV Rt. Székesfehérvár város hozzájárulását az Ikarus székesfehérvári gyára feldarabolásához, egyes jóléti, sport és kulturális vagyontárgyai értékesítéséhez, a 6 milliárdos köztartozás elengedéséhez? Helyesnek tartja-e, ha egy állami cég nem fizet adásvételi illetéket, és így tovább?
Tisztelettel várom akár írásban is, de most szóban a válaszát.

 

 

Noviny Arcanum
Noviny Arcanum

Zaujíma Vás, čo o tejto téme písali noviny za posledných 250 rokov?

Zobraziť

Arcanum logo

Arcanum Adatbázis Kiadó, popredný poskytovateľ obsahu v Maďarsku, začal svoju činnosť 1. januára 1989. Spoločnosť sa zaoberá hromadnou digitalizáciou kultúrneho obsahu, jeho triedením do databáz a publikovaním.

O nás Kontakt Tlačové správy

Languages







Noviny Arcanum

Noviny Arcanum
Zaujíma Vás, čo o tejto téme písali noviny za posledných 250 rokov?

Zobraziť