VANKÓ MAGDOLNA

Full text search

VANKÓ MAGDOLNA
VANKÓ MAGDOLNA (MSZP): Elnök Úr! Tisztelt Ház! Szeretném a készülő reklámtörvény vitájának egy olyan elemére felhívni figyelmüket, amelyet én ígéretesnek találok. Világossá kell tennünk mindenki számára, hogy az új törvény elsősorban a reklámok tartalmát szabályozza. Más szóval: akit zavarnak az óriásplakátok, aki túl soknak tartja a tévében a reklámokat, az nem talál megoldást az új jogszabályban. Az új törvény másról szól.
A fő kérdés az: mit és hogyan közvetít a reklám? Ezt kell a jogszabályban rögzítenünk. Meggyőződésem szerint a törvényen sok múlik majd, hiszen elviselhetővé teheti a reklámmal való együttélést mindannyiunk számára.
A tervezet múlt heti általános vitájában azt tapasztaltam, hogy szinte minden hozzászóló említett és támogatott egy fontos szabályozási módot, pedig az nem is szerepelt az előterjesztésben. Az önszabályozásra gondolok. Több képviselőtársam javasolta, hogy a készülő törvény ismerje el a reklám gyakorlatában az önszabályozást mint a törvényhez igazodó, azt kiegészítő szabályozási mechanizmust. A magam részéről ezzel teljesen egyetértek.
Tavaly hazánkban is megalakult az Önszabályozó Reklámtestület, tehát más országok gyakorlatához hasonlóan nálunk is a mindennapok részévé válik az egész reklámszakma által önként vállalt és elfogadott cselekvési szabályrendszer. A reklámoztatók, a reklámügynökségek és a média összefogott annak érdekében, hogy a reklámok elősegítsék a piac működését úgy, hogy eközben etikai normák megállapításával és betartásával lényegesen javuljon a reklámok társadalmi elfogadottsága.
Hadd emlékeztessem képviselőtársaimat arra, hogy a szakma spontán módon alakította ki ezt a szabályozási formát, és az mára már eredményesen is működik. Ezért meg kell fontolnunk az önszabályozás beillesztését az új törvénybe. Ezt már csak azért is ildomosnak tartanám, mert nemzetközi példák támasztják alá az önszabályozás hatékonyságát. Az Európai Unióban igen sikeres a jogi és szakmai szabályozás egymást kiegészítő működése. Ennek az együttműködésnek a tapasztalatok szerint az üzleti élet és a nagyközönség egyaránt hasznát látja. Nő a bizalom a fogyasztók korrekt, hiteles és társadalmilag felelős tájékoztatása nyomán. Amint látjuk, ígéretes lehetőség az önszabályozás, amely civil mozgalomként, alulról építkezve, a lehető legalacsonyabb szinten kezeli a közízlést sértő reklámokat még azok megjelenése előtt.
A szakma belső tízparancsolata komoly erőt képvisel. Az Önszabályozó Reklámtestület működésével jelentősen csökkenhet a reklámetikai, félrevezető reklám miatt kezdeményezett, vagy közízlést sértő bírósági ügyek száma. A szakma által önként vállalt normák és önkorlátozás így hatékonyan egészíthetik ki a gazdasági reklámtörvényt.
Mindezek alapján javaslom, hogy az önszabályozást mint a reklámszakma önként vállalt korlátozó, szabályozó mechanizmusát illesszük be a törvény kontextusába. (Taps a bal oldalon.)

 

 

Noviny Arcanum
Noviny Arcanum

Zaujíma Vás, čo o tejto téme písali noviny za posledných 250 rokov?

Zobraziť

Arcanum logo

Arcanum Adatbázis Kiadó, popredný poskytovateľ obsahu v Maďarsku, začal svoju činnosť 1. januára 1989. Spoločnosť sa zaoberá hromadnou digitalizáciou kultúrneho obsahu, jeho triedením do databáz a publikovaním.

O nás Kontakt Tlačové správy

Languages







Noviny Arcanum

Noviny Arcanum
Zaujíma Vás, čo o tejto téme písali noviny za posledných 250 rokov?

Zobraziť