Rába tehergépkocsik

Full text search

Rába tehergépkocsik: honvédségi célokra gyártott szállító és vontató gápjárművek. Gyártójuk, a győri Magyar Waggon és Gépgyár volt a Honvédség legnagyobb hazai tgk-szállítója. Az 1930-as évek elején a Honvédségnek szállított első ~ 35 db 3 t-s, kéttengelyes, 4x2 kerékmeghajtású 31 M. Rába-Krupp tgk-k és 15 db 4 t-s, háromtengelyes, 6x4 kerékmeghajtású 32 M. változatok voltak. Az előbbiből 15 db vegyes üzemű sínautó is készült. Később 30 db Austro-Fiat licenc alapján gyártott 33 M. Rába Afh 1,5 t-s, kéttengelyes, 4x2 kerékmeghajtású gyors tgk. került a Honvédség birtokába. Ennek alapján dolgozták ki a 35 M. Rába Afi kat. tgk. terveit. A 4x2 kerékmeghajtású, 1,5 t-s kocsiból, amelyet csörlővel és más kat. felszereléssel is elláttak, 1935-1942 között 352 db-t szállítottak. A következő nagy sorozat a Botond, az utolsó a Rába Maros (K-3) 4x2 kerékmeghajtású, 3 t-s tgk. volt, a Honvédség köz.tgk-igényei kielégítésére. Az egyszerű, olcsó, könnyen gyártható jmű. jól bevált. Az 1800 megrendelt Marosból 1944-ig 350 db készült el. A 41 M. Rába köz. tüzérségi vontatót a Pavesi vontatók és a Kv-40 traktorok felváltására tervezték. Csak a prototípus készült el. A sorozatgyártás, a kedvező csapatpróbák ellenére, kapacitás hiányában nem indult meg. BA, 976.

 

 

Ziarele Arcanum
Ziarele Arcanum

Vezi ce au spus ziarele din ultimii 250 de ani despre acest subiect!

Arată-mi

Arcanum logo

Arcanum se ocupă cu digitalizarea în masă, cu arhivarea și cu publicarea materialelor tipărite.

Despre noi Contact Apariții în presă

Languages







Ziarele Arcanum

Ziarele Arcanum
Vezi ce au spus ziarele din ultimii 250 de ani despre acest subiect!

Arată-mi