FARKAS GERGELY

Teljes szövegű keresés

FARKAS GERGELY
FARKAS GERGELY (Jobbik): Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselőtársaim! Immáron tizedik alkalommal foglaljuk össze egy csokorba a diákok véleményét. Az elmúlt hetekben én is sorra járom a városokat, és személyesen is részt veszek a kampányban részben sajtótájékoztató keretében, részben pedig személyesen részt véve a szórólapozásban és ezáltal a fiatalokkal való találkozásban, és minden egyes alkalommal azt tapasztalom, hogy a fiatalok nagyon örülnek, hogy végre van egy párt, amelyik megkérdezi az ő véleményüket, végre van valaki, aki kíváncsi az ő véleményükre. Sajnos ez szokatlan volt az eddigi kormányokat illetően vagy bármelyik más pártot illetően, soha nem kérték ki ennek a generációnak a véleményét, ezért is nagyon pozitív a mi kampányunk, és nagyon nagy szeretettel fogadnak minket a fiatalok. Ezekből a visszajelzésekből, ezekből a begyűjtött visszajelzésekből szeretnék én is néhányat megosztani önökkel.
Anna hozzánk küldött levelében ezeket írta: sok panaszom van sajnos. Egerbe járok iskolába kilencedikesként. Sok a fölösleges tananyag, és rövid idő alatt akarják velünk megtaníttatni. Nekem nem 7 vagy 8 órán van, hanem akár 10 órám is van, tele nulladik órákkal. Tenken élek, ami Egertől 40 kilométerre helyezkedik el, és az utazási idő minimum egy órát vesz igénybe. Ami megnehezíti a tanulásom és a teljesítményem rontja, az az, hogy a hazaszeretetem miatt elég sok tanár orrol rám. Ha én nem vállalhatom fel a hazafiságomat, sok diáktársamnak miért engedett meg a liberális megjelenés vagy viselkedés, amit produkálnak? - teszi fel a kérdést Anna. Sajnos tapasztaljuk, és nem az egyetlen panasz, amely arról szól, hogy igenis megkülönböztetik azokat a fiatalokat, akik a nemzeti érzületüket, identitásukat megjelenítve saját magukon egy póló, egy karkötő, bármi más segítségével ezt felvállalják. Reméljük, hogy ennek mihamarabb vége lesz.
Egy következő észrevétel, Imre röviden fogalmazta meg: a magyar oktatási rendszer legnagyobb hibája, hogy nem a tanárok és nem a diákok érdekeit nézi. Nem véletlen egyébként, hogy a tanárok között is nagyon komoly felháborodások vannak, tüntetések az elmúlt időszakban. Érezhetjük, hogy ők sem elégedettek a jelenlegi rendszerrel.
Sokat beszéltünk már a tankönyvekről, ezzel kapcsolatban is érkezett újabb kritika. Tünde az alábbi levelét fogalmazta meg nekünk: azt hiányolom az oktatással kapcsolatosan, hogy a tankönyvek többségében túl specifikusan és bonyolultan van leírva a tananyag, így például a középiskolások esetében akár érthetetlenné válik egy adott téma vagy akár az egésze is.
Egyetértünk Kati következő gondolataival, aki az alábbi sorokat írta, idézem: azt a nemzetietlen gondolkodásmódot látom a történelem- és irodalomórákon, illetve a leadott tananyag tapasztalatai alapján, amit nem lehet elfogadni egy állítólag nemzeti Magyarországon. Szélsőjobboldalinak bélyegzett írók, költők, történelmi személyiségek elhallgatása vagy szerepük eltorzítása szerintem nem visz helyes irányba - fogalmazta meg Kati. Nagyon testhezálló számomra ez a panasz, mert én voltam az, aki néhány évvel ezelőtt egy napirend utáni sorozatot szenteltem az elfeledett, méltatlanul elfeledett íróknak, költőknek, ugyanis azt sérelmezzük a mai napig, hogy a NAT-ba nem kerültek bele olyan írók, akik munkásságuk, életvitelük alapján ezt megérdemelnék, és fontosnak tartanánk, hogy a diákok előtt is megjelenjenek az ő könyveik, verseik, az ő munkásságuk. Bízunk benne, hogy ez változni.
Milán véleményét az alábbiak szerint fogalmazta meg: a jelenlegi oktatási rendszerrel a legnagyobb probléma, hogy a gyakorlati ismeretek elsajátítása hiányzik a kötelező tantervből, amelyek a mindennapi életben, munkában nagyon hasznosak volnának.
Roland kicsit hosszabb felvetése, bízom benne, hogy ez még bele fog férni: esti tagozaton járok iskolába. Ez egy kétéves délutáni iskola, mert munka mellett csak ezt tudtam bevállalni. Érettségire nagyon sok az anyag, amit két év alatt lehetetlen megtanulni. A tanáraink nagyon rendesek, próbálják csak a legfontosabb dolgokat tanítani. Valamit kezdeni kellene a tananyag mennyiségével, mert rengeteg olyan dolog van, amit soha az életben nem fogunk hasznosítani, ami meg fontos lenne, arra pedig nem jut idő. A munkába állással kapcsolatban csak annyit tudnék mondani, hogy nemrég végeztem el egy szociális gondozó és ápoló tanfolyamot, ami nagyon jó dolog lenne, ha fel tudnának venni. Mondjuk, nagy szükség lenne a férfi gondozóra, de nincs keretük, hogy alkalmazni tudjanak. Szabolcs-Szatmár-Bereg megye amúgy is elmaradt ezen a téren. Most muszáj voltam közmunkát elvállalni kemény 50 ezer forintért. Mivel megvan a szakmám, ugyanúgy, mint rendes gondozó, fürdetek, pelenkázok, injekciózok. Nagyon leterhelt ez a szakma. Mi házi gondozást végzünk, nagyon sok emberhez kijárunk, és nagyon kevesen vagyunk. Most a közmunkásokból próbálnak beválogatni, akik ezt a feladatot nem vállalják, mert nagy a felelősség. Idős emberekkel kell foglalkozni, ami nagyon nem egyszerű feladat. Egy 24 éve dolgozó kollégám elmondta, hogy 100 ezer forintot alig keres meg. Hol itt a megbecsülés a kormány részéről? Szívesen elvinném a fideszes képviselőket csak egy napra dolgozni, hogy megtudják, miért dolgozik a kisember egy nap alatt.
Ennyi fért bele a mai felszólalásba. Köszönöm szépen a figyelmet. (Taps a Jobbik soraiban.)

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem