DR. GALAMBOS DÉNES,

Teljes szövegű keresés

DR. GALAMBOS DÉNES,
DR. GALAMBOS DÉNES, a Fidesz képviselőcsoportja részéről: Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselőtársak! Tisztelt Államtitkár Úr! A szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény módosításáról szóló T/5239. számú törvényjavaslat célja, ahogy az előterjesztő is már ismertette, hogy növelje a szerencsejátékból származó állami adóbevételeket, és ezzel egyidejűleg fellépjen a hírközlő eszköz és rendszer útján történő rendkívül elterjedt illegális szerencsejáték-szervezés ellen.
A 2016-os költségvetés több mint 41 milliárd forintnyi játékadóbevétellel számol, amely közel 8 milliárd forinttal több, mint a tavalyi előirányzat. A javaslat egyfelől meghatározza a hírközlési eszköz és rendszer útján történő kaszinójáték, azaz az online kaszinó szervezésére vonatkozó részletes szabályokat, annak érdekében, hogy a magyarországi szervező törvényesen szervezhessen online kaszinójátékot, másfelől lehetővé teszi a jelenleg illegális szervezők elleni hatékony fellépést, amely eredményeként a jelenlegi magyar online kaszinópiac kifehéredik reményeink szerint, és az illegálisan beszedett és az ország területéről kivitt jövedelemhez kapcsolódó adó ezentúl a költségvetésbe áramlik.
Ugyancsak fontos szempont, hogy a jelenlegi illegális szervezőkön semmilyen intézkedést sem lehet számon kérni, ideértve a kiskorúak védelmére vonatkozó előírásokat vagy akár a játékosvédelmi előírásokat, továbbá nincs ellenőrzési lehetőség a tekintetben, hogy az adott illegális szerencsejáték-szervező milyen játékprogramokat használ, gondoskodik-e a játékosok pénzének megfelelő kezeléséről, betartja-e az adatvédelmi előírásokat, illetve nincs garancia arra, hogy például egy nagyobb összegű nemzetközi jackpotnyeremény esetén egyáltalán kifizeti-e azt. A nemzetközi gyakorlatban - a kitekintésre rátérve - több alkalommal is előfordult, hogy a játékszervező egyszerűen eltűnt a játékosok pénzével, ezért fontos, hogy az online kaszinójáték szervezésére csak olyan szervező legyen jogosult, amely rendelkezik kaszinójáték-szervezésre vonatkozó koncesszióval.
A magyar jogszabályok alapján magyar hatóság által kiadott engedéllyel értelemszerűen csak Magyarország területére irányuló szerencsejáték szervezhető. Ezért a javaslat kimondja, hogy a szervezőnek folyamatosan figyelnie kell a játékosok IP-címét, és a magyarországi IP-címről jelentkező játékosok részére biztosítható a hozzáférés.
Az Egyed Zsolt jobbikos képviselőtársam által felvetett kérdés is erre irányult, az egyik érintett terület volt, hogy az IP-címet vajon milyen érdekeltség alapján fogja a koncessziójogosult ellenőrizni. Olyan érdekeltség alapján, hogy kötelező a jogszabály erejénél fogva. Tehát az egyik fontos elem az, hogy igenis szűrje ki azokat az IP-címeket, amelyek jogosulatlan eléréseket tesznek lehetővé. Ez, ahogy az előzőekben is utaltam erre, arra szolgál, hogy fehéredjen ez a terület, hiszen nagyon sok illegális szervező fordul elő a piacon.
Egyed képviselőtársammal abban is vitatkozom, hogy az úgymond vidéki vendéglátóhelyek jövedelmezőségét veszélyeztető akció következett be, amelynek eredményeként a vendéglátóhelyen üzemeltetett 2-3-4-5 szerencsejátékgép, félkarú rablónak nevezett nyerőgépek, játékgépek betiltásra kerültek. Azt gondolom, hogy ennek volt egy nagyon fontos másik vonzata is. Vidéki képviselő lévén sajnos tapasztalható volt, hogy azokon a településeken, ahol a szociális segélyeket ezekbe a gépekbe táplálták be, egészen más a szociológiai felfogásunk arról, amit a képviselőtársam mond, hiszen amikor a család helyett a nyerőautomatába történt ezeknek a bevitele, ennél rosszabb helyzet nincs, nem is lehetett. Azt gondolom, hogy azokért a vendéglátósokért nem kell aggódni, akik nem tudták ezt pótolni, mert akkor nem volt kellő olyan ötletük, amellyel tudták volna javítani a kieső bevételeket. Ezt semmiképpen nem tudom elfogadni érvként, és azt gondolom, nagyon helyes döntés volt az, hogy azokat a félkarú rablónak nevezett gépeket kivontuk a rendszerből.
A másik vonatkozás, ami miatt szemantikai vitába is belemehetnék tulajdonképpen Egyed Zsolt jobbikos képviselővel, hogy miért gondolja képviselőtársam, hogy ezt címkézetten meg kell nevezni, hogy Andy Vajna-törvény, vagy az általa megjelölt másik személy, akinek a nevét én most nem tudom. (Derültség az ellenzéki padsorokból. - Egyed Zsolt: Ketten felelnek meg ennek a törvénynek! - Szilágyi György: Na ne! - Bangóné Borbély Ildikó: Andy Vajna és Szima Gábor!) Ez nem személyhez kötött törvény. Ez a törvényjavaslat arra szolgál, hogy egy koncessziót hatékonyan, jól meg lehessen szervezni. Lehet kiabálni, de akkor is végig fogom mondani. Ebben a kérdésben alapvetően az az állam álláspontja, hogy mindenképpen a hatékonyságot növelje, a hatékonyság növelése pedig nem azzal jár együtt, hogy elkezdjünk neveket mondani, és azokhoz kössünk különböző feltételezéseket. Azt gondolom (Bangóné Borbély Ildikó: A törvény így van megírva!), hogy a másik iránya ennek a törvényjavaslatnak még az… (Szilágyi György: Kinek van koncessziós joga Magyarországon? - Zaj az ellenzéki padsorokból. - Az elnök megkocogtatja a csengőt.) Akkor is végigmondom! Az előterjesztő Bánki Erik képviselőtársam által jelzett azon másik iránnyal, hogy a befolyó bevételekből - például a sportfogadás, mert itt aztán keveredett megint minden összevissza - a sportra jusson több forrás, én ezzel maximálisan egyetértek, hiszen ez egy fontos cél. Hiába beszélünk trafikoligarchákról, földről, kérem szépen, ez nem ezzel függ össze! Ez a kérdés teljesen más indíttatásból készült. Egy hatékonyságot növelő és állami bevételeket optimalizáló szabályozott rendszer. Azt kérem önöktől, hogy a vitában fogalmazzanak meg javaslatokat, hiszen Bánki Erik képviselőtársam utalt is az előterjesztői expozéjában arra, hogy a módosító javaslatokra, talán még a határon túliak elérhetőségére is nyitott. Azt gondolom, hogy értelmes javaslatokat lehet megfogalmazni. Ezzel együtt azt kérem önöktől, hogy az előttünk fekvő törvényjavaslatot, érdemi és elfogadható módosító javaslataikat megtéve, támogassák. Köszönöm a figyelmüket. (Taps a kormánypártok padsoraiból.)

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem