DR. LAMPERTH MÓNIKA

Teljes szövegű keresés

DR. LAMPERTH MÓNIKA
DR. LAMPERTH MÓNIKA szociális és munkaügyi miniszter: Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Frakcióvezető-helyettes Úr! Nagyon fontos kérdésről beszélt napirend előtt frakcióvezető-helyettes úr, különösen a mostani időszakban, amikor decemberben hagyományosan a fogyasztók jóval többet vásárolnak, mint általában, a karácsonyra vásárlással is készülve. Ilyenkor különösen fontos a fogyasztóvédelem célja, hogy a fogyasztók biztonságát javítsuk. A fogyasztók biztonságát és biztonságérzetét; az embereknek, amikor vásárolnak, tudniuk kell, hogy van egy hatóság, amelyiknek az a dolga, hogy felügyel arra, és legalábbis mindent megtesz annak érdekében, hogy a vásárlók a pénzükért azt kapják, amit megfizettek.
Abban az időszakban, amikor az iszonyú nagy tömegű reklám- és árudömpingben nem könnyű eligazodni, különösen fontos, hogy hozzáértő civil szervezetek is segítsenek a hatóságnak ebben a tevékenységben. A fogyasztóvédelem társadalmasításának tehát nagyon fontos szerepe van abban, hogy a társadalom önvédelmét erősítsük, és ezért csak egy példát hadd mondjak: a közelmúltban hoztam olyan döntést, hogy a nyugdíjasok fogyasztóvédelmét erősítendő, a nyugdíjas civil szervezeteknek képzést hirdettünk, amely ingyenes, és a nyugdíjas civil szervezetek által delegált embereknek segít megtanulni és eligazodni a fogyasztóvédelem szabályaiban, illetve segítséget nyújt ahhoz, hogy meg tudják szervezni hatékonyan a saját hozzájárulásukat a civil fogyasztóvédelmi tevékenységhez. Alapvetően azonban természetesen a hatóság dolga és feladata a fogyasztóvédelem. 2007. szeptember 1-jétől a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság egy egységes fogyasztóvédelmi rendszerben működik, erről frakcióvezető-helyettes úr is nagyon világosan és egyértelműen beszélt. És csak szeretném megerősíteni a nyilvánosság előtt azt, hogy a kormánynak szándékában áll a szankciórendszert átalakítani, mégpedig oly módon, hogy legyen erős visszatartó hatása a szankcióknak.
Szeretném itt is világossá tenni, hogy a fogyasztóvédelmi ellenőrzésnek nem az a célja, hogy úgymond, feleslegesen zaklassa azokat a kereskedőket vagy azokat a cégeket, szervezeteket, amelyeket az ellenőrzés megtalál, hanem kifejezetten az a célja, hogy segítsen is, ha erre szükség van, és szankcionáljon, ha nyilvánvaló, hogy gazdasági érdekből valamelyik szervezet a fogyasztókat megkárosítja, nem olyan minőségű vagy, ne adj' isten, veszélyes terméket hoz forgalomba.
(13.30)
Ezekben a napokban különösen fontos ez a kérdés. (Zaj. - Az elnök csenget.) Láthatják a nyilvánosságon keresztül, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság koncentráltan ellenőriz, de nemcsak a fogyasztóvédelmi hatóság, hanem más hatóságok is. Teszik mindezt azért, hogy a fogyasztók nagyobb biztonságban legyenek, és azok a garanciák, amelyeket a jogszabályok ezen a területen megteremtettek, érvényesüljenek egy ilyen intenzív vásárlási időszakban.
Köszönöm szépen a figyelmet. (Taps az MSZP soraiban.)

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem