BALSAY ISTVÁN

Teljes szövegű keresés

BALSAY ISTVÁN
BALSAY ISTVÁN (Fidesz): Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Államtitkár Úr! Autópályára a teherforgalommal, valamint ingyenességet az elkerülő autópálya-szakaszokon az ott élő magyar közlekedőknek! Magyarország területén a közúti forgalom minden várakozást meghaladó mértékben nőtt. Különösen ugrásszerűen nőtt a tehergépjármű-forgalom, a nemzetközi kamionforgalom a környező országok, főleg a Balkán, de Ukrajna és Oroszország irányából is, valamint nőtt a szállítmányok összsúlya és tengelysúlya.
Ezt az előre tervezhető és méretezhető változást nem követte az úthálózat és a hidak megerősítése, gyakorlatilag leállt az autópálya- és a gyorsforgalmiút-építés, és nagymértékben csökkent a polgári kormány által beindított elkerülő utak építése is. Rendkívüli mértékben súlyosbította a helyzetet, hogy rövid távú érdekek szem előtt tartása miatt olyan autópálya-használati díj került megállapításra, amelynek egyenes következménye lett az, hogy nem az e célra kialakított autópályát veszik igénybe a kamionok és tehergépjárművek, hanem a főúthálózatot és a mellékutakat. A városok, falvak elkeseredettsége napról napra nő, s nemcsak a forgalom növekedése miatt, hanem a kormány sokszor tehetetlen és néha érthetetlen, a polgárok érdekeit semmibe vevő döntései miatt is.
Ha egy szociális érzékenységű kormány tudja, hogy 43 bilaterális egyezmény köti a kezét nemzetközi közúti áru- és személyszállítási egyezményben, hogy autópályára vagy a legkisebb kárt okozó szakaszra kényszerítse a járművek millióit, akkor nem szab ilyen díjat vagy felmondja az egyezményt. Európa boldogabbik részén több helyen még a békákat és kisebb állatokat is átengedik a sebesség korlátozásával, a forgalom elterelésével.
(17.30)
Tisztelt Államtitkár Úr! Miért nem engedélyezik, hogy a hatáskörébe tartozó olyan autópálya-szakaszokon, ahol a Balaton, a Velencei-tó megkerülése vagy elérése, a fontos üdülőhelyek elérése a cél - mint Siófok, Velence, Agárd, Martonvásár -, legyen ingyenes az autópálya-használat?
Miért nem kezdeményezi az egyezmény felmondását az európai uniós csatlakozás előtt, hogy a tehergépkocsik, a kamionok, a nehézgépjárművek ne szabadon válasszanak útvonalat, a saját személyes költségeik csökkentése érdekében, hanem kötelezően az e célra kiépítettet vegyék igénybe? Mit tervez a kormány az EU-csatlakozás előtt és után annak érdekében, hogy a Magyarországot nagymértékben sújtó tranzit, a regionális tehergépjármű-forgalom ne tegye tönkre értékeinket és életünket?
Várom megtisztelő válaszát. (Taps az ellenzéki pártok padsoraiban.)

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem