MANNINGER JENŐ

Teljes szövegű keresés

MANNINGER JENŐ
MANNINGER JENŐ közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi államtitkár: Köszönöm a szót elnök úr. Tisztelt Ház! Képviselő Úr! Valóban több kérdést is föltett, amelyet előre nem jelzett, nem először fordul ez elő, de most is tudunk rá válaszolni természetesen. Annyit kell mondanom, hogy azon a kormányülésen, amelyen a metróról döntött a kormány, természetesen mind a pénzügyminiszter például, mind pedig a külföldön lévő közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter helyett jómagam vettem részt, és rendelkeztünk a metróra vonatkozó minden információval.
Valóban, a kormány döntött arról, hogy nem tud több mint 100 milliárd forintot fordítani a fővárosi kelenföldi metró építésére az ország költségvetéséből, hisz az építkezés nettó 130 milliárd forintba, kamatokkal együtt, valamint a felszíni építkezésekkel együtt jóval több mint 200 milliárd forintba kerülne. Ennek több mint 60 százalékát a kormány az ország költségvetéséből állná, de a főváros részére is garanciát kellene vállalnia. Tehát igen komoly a kormány szerepe ebben a szervezetben. Havazás elleni védelem céljából, ahogy ön javasolja, pedig igencsak költséges lenne metrót építeni ebben az országban.
Mit jelenthet ezért az olcsóbb metró? Azt semmiképpen sem jelentheti, ahogy elkezdték építeni, hogy például az első szerződés keretében főpolgármester úr kampányfőnökét megbízták egy 85 milliós szerződéssel. Azt sem jelentheti az olcsóbb metró természetesen, ahogy ma értelmezi a főváros vezetése, hogy csökkenti az üzemidőt, és ritkítja a járatokat.
Mi valóban olcsóbb beruházásra gondoltunk; ez jobb, alaposabb előkészítésben nyilvánulhat meg többek között. Olcsóbb beruházásról egyébként akkor is beszélni kéne a főváros esetében, ha lenne pénz, lenne az ország költségvetésének 100 milliárd forintja erre a metróra, tekintve, hogy a fővárosi beruházásoknak '97-ben a tervezettnek alig több mint 50 százaléka valósult meg, a költségeket rendszeresen 20-30 százalékkal túllépték. Tehát a fővárosi beruházási gyakorlatot illetően önnek jogos az aggálya, valóban kérdés, mit jelent az olcsóbb metróépítkezés, és az is jogos, amit ön az írásában leírt, de nem olvasott föl, hogy előfordulhat, hogy rövidebb utat, rövidebb útvonalat, (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi a felszólalási idő leteltét.) vagy csak egy pályát kéne megépíteni, ha a főváros az eddigi beruházási gyakorlatát követné. Köszönöm figyelmét. (Taps a kormánypártok padsoraiban.)

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem