DR. SZILI KATALIN

Teljes szövegű keresés

DR. SZILI KATALIN
DR. SZILI KATALIN környezetvédelmi és területfejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Elnök Úr! Képviselő Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Valóban nem a környezetvédelmi tárca feladata, hanem alapvetően a helyi önkormányzatokról szóló törvény alapján fővárosi feladat mindaz, amit a képviselő úr felsorolt, de azért ajánlom képviselő úrnak és képviselőtársaimnak, hogy tegyünk egy kis sétát a fővárosnak a képviselő úr által említett területén. (Folyamatos zaj.)
Természetesen a fővárosnak azokhoz az erőfeszítéseihez, amelyeket képviselő úr is említett, a kormány és az Országgyűlés támogatásokat adott és ad is. A város közlekedését szolgálja a nagyrészt központi költségvetésből megvalósult Lágymányosi híd, az előkészítés alatt álló Dél-Buda-Rákospalota metróvonal, a központi területek tehermentesítését szolgáló M0-ás körgyűrű, és a központi Környezetvédelmi Alap is nyitott a környezetvédelmi szempontokat érvényesítő rekonstrukcióra; például a Budapesti Közlekedési Vállalat 1997-ben 268 millió forintot nyert el a Lehel út és a Népszínház utca villamosvonalának korszerűsítésére. Feltételezhetően ez a program folytatódni fog.
A kormány - és ezen belül a minisztérium is - kitüntetett figyelemmel kíséri a főváros megújulását, fejlesztését. Ezekben a napokban fogadta el a kormány a Budapest városrehabilitációs programjáról szóló előterjesztést, amelyben külön kitér a több kerületet érintő projektek kezdeményezésének szükségességére, s példaképpen a Moszkva teret említi.
A főváros elfogadta a budai körút rekonstrukciójának '98-99. évi programját, idén a Krisztina körút-Alkotás utca a Márvány utcáig, jövőre a Villányi út és az Alkotás utca további szakasza újul meg.
Még nem született döntés a Margit körút-Moszkva tér és a Karinthy Frigyes út-Móricz Zsigmond körtér rekonstrukciójának időpontjáról, ugyanis ez a két tér igen kényes eleme a budai városrésznek. Mindkét fejlesztés természetesen összefügg a BKV terveivel és a metróépítésekkel, ugyanis a Dél-Buda-Rákospalota vonal kiépítése, illetőleg a kelet-nyugati vonal állomásai második kijáratainak létesítése is befolyásolja e fejlesztést.
Külön kitért képviselő úr a Krisztina körútnak a Déli pályaudvar-Krisztina térig terjedő szakaszára. E szakasz Budapest településszerkezeti terve szerint nem része a budai körútnak, így e program közvetlenül nem érinti. E szakasznak egy rövid része szorul rekonstrukcióra, de ez csak a jelenleg folyó építkezések megvalósítása után lesz időszerű.
(15.20)
Tisztelt Képviselőtársaim! A rekonstrukciós területen valóban számos műemlékileg, városképileg értékes és védett építmény található. Kiemelkedő jelentőségű a ferences templom és rendház, a budai alsóváros falának maradványai a Széna téren, a Szent Imre-templom, a Kaffka Margit Gimnázium, a Móricz Zsigmond körtéri villamos-végállomás, a Goldman György tér műemléki területe. Ezek védelmét a körút-rekonstrukció során a műemlékvédelmi hatóság figyelemmel kíséri, hiszen a körút alapvető felújítása és megújítása nem része egyben az épületek megújításának, de természetesen az összképhez, azt gondolom, az épületek megújítása is rendkívüli módon hozzátartozik.
Kérem képviselő urat, és természetesen valamennyi képviselőtársamat, hogy az általam adott választ fogadja el.
Köszönöm megtisztelő figyelmüket. (Taps az MSZP soraiban.)

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem