KOVÁCS KÁLMÁN

Teljes szövegű keresés

KOVÁCS KÁLMÁN
KOVÁCS KÁLMÁN közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi államtitkár: Elnök Asszony! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! Az ország közlekedésében kulcsszerepet játszó, környezetkímélő vasúti szállítás színvonalának megőrzése, illetve javítása a kormány kiemelt feladata. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy az idén három kormányhatározat is foglalkozott a magyar vasút helyzetével. Tudatosan törekszünk arra, hogy a vasúti közlekedés részarányát - amely jelenleg mind a személyszállításban, mind az árufuvarozásban jóval nagyobb az európai uniós átlagnál - megőrizzük.
A képviselő úr előtt is ismert, hogy a MÁV évtizedekig nem kapta meg a szükséges támogatást, a fejlesztési és fenntartási munkák elhanyagolása napjainkra több mint 400 milliárd forint belső adósság felhalmozásához vezetett. Ennek következménye az, hogy a vasúti személykocsik átlagéletkora mára 22 évre nőtt. A lepusztult állapotú kocsik felújítása terén minden igyekezet ellenére sajnos nem lehet gyors eredményt elérni. Az ilyen járműveknél sokszor nincs látszata az elvégzett takarításoknak sem.
A gazdasági bizottság képviselő úr által említett ülésén szakértőink részletes tájékoztatást adtak a személyszállítás színvonalának emelésére tett lépésekről. Így a pontosság érdekében a MÁV Rt. folyamatosan javította a menetrendszerűséget, a késési idők mérséklődtek. Kényszerítőleg hat az idén hatályba léptetett intézkedés, amely szerint a belföldi helyjegyes vonat 30 percet meghaladó késése esetén az utast kártérítés illeti meg. Az Intercity 15 percen túli késésekor a társaság a pótdíjat az utas részére megtéríti. Az induló vonatok tisztaságának számonkérése végett a MÁV növelte az ellenőrzések számát, és az új menetrendben olyan szerelvényfordulót alakított ki, amely megfelelő technológiai időt biztosít a takarítások elvégzésére. A MÁV a szerelvények takarítására idén mintegy 1,3 milliárd forintot fordít.
A vagyonbiztonság érdekében megerősítették az ORFK-val 1992-ben kötött együttműködést. A MÁV beállította az úgynevezett készenléti rendőrséget, amely a BRFK speciális nyomozóiból áll, a polgárőrség és a vasútbiztonsági szakemberek összehangolt akcióját jelenti - legutóbb néhány nappal ezelőtt a ferencvárosi pályaudvaron. A hét legnagyobb utasforgalmú pályaudvaron állomási rendőrőrsöket állítottunk fel, amihez a MÁV térítésmentesen helyiséghasználatot ad.
A lopások elkerülése érdekében az üzemi területek és a tárolt kocsik védelmére a társaság megalapította a Vasútőr Kft.-t, összesen 1200 fővel. A színesfémlopások visszaszorítása érdekében a tárca rendeletet ad ki. A gázolajügyben a MÁV Rt. feljelentése alapján megkezdődött és jelenleg is folyamatban van a rendőrségi vizsgálat. A kocsifeltörések megelőzése érdekében a társaság bővítette a nagyobb biztonságot adó konténerszállítást. A zsebtolvajlások, a pályaudvari lopások felderítéséhez a leginkább veszélyeztetett nagy pályaudvarokon figyelőrendszer kiépítését kezdtük meg. Amennyiben mulasztásra, szándékos károkozásra derül fény, természetesen nem marad el a felelősségre vonás a vasúton belül sem. Ilyen okból az utóbbi években több vezetőt és munkatársat bocsátottunk el.
Bizonyos vagyok benne, hogy a bizottság ülésén adott tájékoztatásnak része lehetett abban, hogy Torgyán József képviselő úr indítványának napirendre tűzését nemcsak a kormánytöbbség, hanem - önt kivéve - az ellenzéki pártok jelen lévő képviselői sem támogatták.
Kérem képviselő urat és a tisztelt Házat, hogy fogadja el válaszomat. Köszönöm. (Taps a kormánypárti oldalon.)

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem