DR. LOTZ KÁROLY

Teljes szövegű keresés

DR. LOTZ KÁROLY
DR. LOTZ KÁROLY közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter: Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! A Dél-Buda-Rákospalota metróvonalra vonatkozó döntés egy igen részletes megvalósíthatósági tanulmány alapján született, nemzetközi és hazai tanácsadókból álló tervezőcsoport végezte. Ennek során részletesen megvizsgálták a metróvonal lehetséges változatait, minden utasforgalmi, műszaki, gazdasági, pénzügyi, városrendezési és várostervezési hatásával együtt. Ez feltétlenül indokolt volt ilyen léptékű beruházásnál. Így lehetett az utasforgalmi és gazdasági szempontból a leginkább elfogadható és finanszírozható megoldást kiválasztani.
1996 novemberében a Fővárosi Közgyűlés egyhangúlag elfogadta a tanulmánynak azt a javaslatát, mely szerint a metróvonal első ütemben a Kelenföldi pályaudvar és a Keleti pályaudvar között kerül kiépítésre. Ennek nyomán döntött a kormány, ahogy ezt ön is jelezte.
A Kelenföldi és Keleti pályaudvar közötti vonalszakasz több szempontból a legkedvezőbbnek, ráfordítások szempontjából pedig a még finanszírozhatónak nevezhető, ennek bizonyult.
A Budaörsi útig történő meghosszabbítás többletköltsége mintegy 15-16 milliárd forint, ami nem áll arányban a várható utasszámmal.
Meghosszabbítás esetén jóval kedvezőtlenebb lenne a megtérülés is. Viszont a tervezők figyelembe vették az első ütem későbbi folytatását is. Ugyanis valószínű, hogy a későbbiekben az Őrmezőtől a városhatárig terjedő terület még tovább fejlődik, indokolttá téve a vonal meghosszabbítását. Műszakilag ezért úgy alakítják ki a vonal őrmezői pontját, hogy az építés esetleg a költségvetésen kívüli források bevonásával bármely időben folytatható legyen.
Végül, kevésbé köztudott, hogy az épülő metró Etele téri végállomásának másik kijárata Őrmezőn lesz, ahol autóbusz-végállomások és nagyobb méretű ingyenes P+R parkolók kialakítását is tartalmazzák a tervek. (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.) Így az őrmezői kapcsolattal közvetlenül kiszolgálható Gazdagrét és Budaörs felől a városközpont (Az elnök ismét jelzi az idő leteltét.) felé irányuló utasforgalmi igény is. Reméljük, hogy ez egyelőre megfelelő megoldást fog tartalmazni. Köszönöm szépen a figyelmüket. (Taps a kormánypárti padsorokból.)

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem