TÖRÖK GÁBOR, DR. (MDF)

Teljes szövegű keresés

TÖRÖK GÁBOR, DR. (MDF)
TÖRÖK GÁBOR, DR. (MDF) Tisztelt Ház! Tisztelt Elnök Úr! Ismert, hogy a Kormány és ezen belül a KHVM jelentős erőfeszítéseket tett és tesz a legfrekventáltabb forgalmi irányokban jelentkező feszültségek feloldására a közlekedésbiztonság növelése és a környezeti terhelések csökkentése érdekében: megalkotta és nyilvánosságra hozta közlekedéspolitikai koncepcióját.
Ezek a törekvések mindenekelőtt a kitüntetett nemzetközi hálózati kapcsolatok megteremtését és javítását szolgálják.
(15.10)
Ezt támasztják alá a már üzemelő autópálya-szakaszok országhatárig történő kiépítésére irányuló, folyamatban lévő versenytárgyalások is. Tudjuk és tapasztaljuk, hogy a győri, az M3-as miskolc–nyíregyházi – amelyről az előbb hallottunk miniszter úrtól –, az M5-ös szegedi és az M7-es balaton–letenyei autópálya-irányokon túl a 2-es számú főúton Vác és a 4-es számú főúton Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza, továbbá a 6-os számú főúton Pécs irányában is jelentős közúti szállítások bonyolódnak le. A forgalmi torlódások egyes szakaszokon mára már szinte elviselhetetlenné váltak.
Képviselői körzetem Monor és környéke, a budapesti keleti agglomeráció. Mint korábban több felszólalásomban elmondtam, az elővárosi körzet vezető gondja a közlekedés, beleértve ebbe az utak zsúfoltságát, amely elsődlegesen a hatalmas átmenő forgalomból adódik. Mindezen túl az elővárosokban élők kevesebb fajta közlekedési eszközt vehetnek igénybe, és azt is drágábban, mint a fővárosiak. Ha idevesszük az agglomerációban halmozottan jelentkező és súlyosbodó közbiztonsági gondokat, valamint a speciális környezetvédelmi feladatokat, elengedhetetlennek tűnik, hogy előbb-utóbb mindezt törvényi úton szabályozó elővárosi törvényt alkossunk a Budapest-törvényhez hasonlóan.
Visszatérve a közlekedéshez, meg kell állapítsam, hogy a 4-es közlekedési út a régióban két igen jelentős települést szel derékba, Vecsést és Üllőt. Mindkét településen mindamellett jelentkezik a légi forgalom által keltett közlekedési zaj is. A 4-es Budapest körüli szakaszának tehermentesítésére két nagy megoldási lehetőségről tudunk. Az első az úgynevezett 4–M5-ös átkötés Albertirsa határában, amely tehermentesítené a 4-es főutat; a második az M0-s keleti szakaszával paralel megépülő, úgynevezett kikerülő 4-es megépítése, mely e két települést tehermentesítené.
Tisztelt miniszter úr! Kérdezem önt, milyen fázisban van a 4–M5-ös összekötő szakasz tervezése, építése.
Mikorra várható az M0-s keleti szakaszának továbbépítése legalább a Ferihegyi repülőtérig?
Mindezek elkészültéig milyen kisebb, terheltséget csökkentő intézkedéseket tud tenni a KHVM? Például vasúti fuvarozás, elterelő útszakaszok stb.Tisztelettel várom válaszát. Köszönöm. (Szórványos taps a jobb oldalról.)

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem