MOLNÁR PÉTER, DR. (FIDESZ)

Teljes szövegű keresés

MOLNÁR PÉTER, DR. (FIDESZ)
MOLNÁR PÉTER, DR. (FIDESZ) Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! A frekvenciagazdálkodásról szóló törvényjavaslathoz benyújtott módosító javaslataimból az illetékes tárca és a gazdasági bizottság nem egyet figyelembe vett. Örülök, hogy ezzel hozzájárulhattam a törvényjavaslat javításához.
A részletes vitában azonban szeretnék hangsúlyozni két problémát a továbbra is meglévő egyéb fenntartásaimból, amit részben más képviselőtársak említettek már, kiemelve méghozzá olyan két kérdést, amellyel kapcsolatban csatlakozó módosító javaslatokat nyújtottam be, amelyek szerint további változtatásokat mindenképpen szükségesnek tartanék. Szeretném jelezni, hogy ezek a változtatások pusztán a frekvenciagazdálkodás kérdéskörét tekintve is mindenképpen indokoltak lennének.
Az első ilyen változtatás azzal kapcsolatos, hogy a törvényjavaslat módosított változata szerint az Országgyűlés semmilyen szerepet nem kapna a frekvenciagazdálkodás hosszú távú döntéseinek meghozatalában. Ezért a korábbi javaslatommal ellentétben az Országgyűlés feladataként egyetlen dolgot javasolnék meghatározni, kevesebbet, illetve mást, mint korábban. Viszont feltétlenül javaslom megfontolásra azt, hogy a frekvenciagazdálkodás állami feladatainak a megosztásakor az Országgyűlés feladatául szabjuk a frekvenciasávok nemzeti felosztási táblázatának országgyűlési határozatban történő megállapítását, méghozzá úgy, hogy az Országgyűlés legalább ötévenként újra határozzon a frekvenciasávok nemzeti felosztási táblázatáról. Azt hiszem, ez az időtartam lehetővé teszi azt, hogy az Országgyűlés kellő szakértői háttérrel és felkészült képviselőkkel egy ellenőrző szerepet be tudjon tölteni ebben a kérdésben. A döntés hosszú távú jellege pedig nem teszi aggályossá ezt a javaslatot olyan szempontból sem, hogy valamiféle olyan operatív frekvenciagazdálkodási szerepvállalásról volna szó, amire nyilvánvaló, hogy az Országgyűlés képtelen lenne, illetve nem volna alkalmas rá. Egy hosszú távú, meghatározó frekvenciagazdálkodási kérdés a frekvenciasávok nemzeti felosztási táblázatának legalább ötévenként országgyűlési határozatban történő megállapítását javaslom tehát az Országgyűlés döntési jogköréül szabni a frekvenciagazdálkodási törvényben.
Ezt garanciális jelentőségűnek is érezném azért, hogy ne csak kormányszinten és ne csak minisztériumi szinten, esetleges ágazati lobby-érdekeknek egyoldalúan kiszolgáltatva dőljenek el ezek a kérdések.
A másik javaslatommal kapcsolatban azt szeretném elmondani, hogy szerintem nem megfelelő a törvényjavaslatnak az a rendelkezése, amely a frekvenciahasználat során elkövetett szabálysértést akkor is a rádióengedélyhez jutás lehetőségének három évre történő törvényi kizárásához köti, ha a szabálysértés nem okoz zavart.
Tehát azt javaslom, hogy csak tömeges zavar okozása esetén - a tömeges zavar kategóriát a törvény használja, tehát nem tudom pontosan, hogy ez mit jelent, egyébként nincs definiálva a törvényben, szerintem lehet, hogy ez is egy megoldandó kérdés még a továbbiakban -, például ha egy településen jelentős számú rádióállomást, vagy bármi más üzemeltetett készüléket zavar a szabálytalan frekvenciahasználat, szerintem csak ebben az esetben indokolt olyan súlyos szankciót alkalmazni, hogy a zavar és a szabálysértő tevékenység megszüntetésén túlmenően az illető rádióállomás üzemeltetője három évre ki legyen zárva a frekvenciajutás lehetőségéből. Szerintem azért is indokolatlanul súlyos és értelmetlen is ráadásul a törvényjavaslatban szereplő mostani megoldás, mert a zavart nem okozó szabálysértőket - akik engedélytől eltérő módon vagy esetleg engedély nélkül üzemeltetnek rádióállomást, vagy használnak valamilyen más módon frekvenciát - azt hiszem, teljesen indokolatlan a szabálysértő tevékenység megszüntetésén túl három éves eltiltással sújtani.
Ráadásul azt hiszem, a törvényszövegbe még másik oldalról az is belefér, hogy a zavart okozó, de az engedély szerint üzemeltetett rádióállomás esetében is ilyen szankció alkalmazására kerüljön sor. Ha ez is belefér a szövegbe - bár lehet, hogy ezt pontatlanul idézem -, akkor azt hiszem, ez meg teljesen értelmetlen. De a lényeg, amit kiemelnék: ha valaki senkit nem zavar, és mondjuk engedélytől eltérő módon használ valamilyen frekvenciát, akkor miért kell azt három évre eltiltani? Miért nem elég az engedélytől eltérő használatot megszüntetni és ilyen módon rendezni ezt a kérdést? Miért kell valamiféle, szinte büntető jellegű szankcióval sújtani az ilyen szabálysértést?
Ezért azt szeretném kérni, azt javaslom, hogy csak a tömeges zavart okozó szabálysértés járjon a rádióengedélyhez jutástól való hároméves eltiltás törvény által előírt szankciójával. Kérem, támogassák ezt a két javaslatot. Azért is szeretném ezeket a kérdéseket feltétlenül hangsúlyozni, mert azt hiszem, feladatunk az, hogy biztosítsuk egyrészről az Országgyűlés ellenőrző szerepét a frekvenciagazdálkodás kérdéseiben valamilyen módon. Másrészről pedig indokolatlan esetekben nem sérthetjük az állampolgárok frekvenciahasználathoz való jogát súlyos, illetve önmagukban értelmetlen, indokolatlan szankciókkal.
Egyéb kérdésekre itt most nem térnék ki. Más képviselőtársaim utaltak arra, hogy a törvényjavaslattal kapcsolatban felvetődhetnek egyéb aggályok is, de most itt csak ezzel a frekvenciagazdálkodással kapcsolatos két kérdéskörrel szerettem volna foglalkozni. Köszönöm a figyelmüket!

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem