RÁCSKAY JENŐ (SZDSZ)

Teljes szövegű keresés

RÁCSKAY JENŐ (SZDSZ)
RÁCSKAY JENŐ (SZDSZ) Elnök Úr! Tisztelt Miniszter Úr! Miniszter úr válaszát méltányolom, de elfogadni, sajnos, nem tudom.
A novemberi előzetes szállítási és javítási adatok alapján elmondhatjuk, hogy valamennyi MÁV járműjavító vállalat körülbelül 90-95%-os lekötéssel dolgozik majd a következő esztendőben. Tehát az a tény nem áll, hogy ezeknek az üzemeknek nem lesz megrendelésük a következő esztendőben. Ez az egyik.
A másik dolog az, hogy évek óta nagy mennyiségben elmaradnak a vasúti kocsik, mozdonyok, egyéb vasúti szerelvények felújításai. Néhány éven belül olyan helyzetbe kerülhet a MÁV, hogy 1995-re, 1996-ra ezt a jelenlegi árumennyiséget sem tudják majd megfelelő módon szállítani.
(15.20)
Jelentheti ez azt is, hogy néhány éven belül esetleg külső kocsiparkot kell igénybe venni, annak ellenére, hogy vasúti kocsik ezrei állnak majd felújítás nélkül az oldalsó vágányokon.
A másik probléma, amit fölvetnék az, hogy amit ön mondott — hogy esetleg krízishelyzet vagy természeti katasztrófa, vagy egyéb, előre nem látható esemény miatt a Dunántúlról elvitt vasúti kapacitásokat, járműjavító-kapacitásokat ki lehet váltani az előbb említettekkel —, sajnos, nem áll fenn.Egy nagyon bonyolult technológiai rendszerről van szó, hosszú évek óta begyakorolt személyek vannak, gépsorok vannak, amit nem lehet főműhelyekben múlt századi módon kiváltani, megoldani.
A másik dolog az, hogy a javításnak több száz kilométerekre lévő üzemekbe való átvitelében az is nagy probléma, hogy például Szombathelyen ezeket a BZ-személykocsikat — kis piros vonatnak nevezik, lényegében a magyar vidék egyik legfontosabb közlekedési eszköze, és falvak százait igazából csak ezekkel lehet megközelíteni — hat-nyolc éve javítják, és még mindig vannak technológiai problémák. Most gondolkodjunk el azon, hogy ha ez a gyártás vagy ez a javítás átkerülne máshová, ott szinte megoldhatatlan gondokat jelentene, és lehetőséget adhat arra is, hogy esetleg az ilyen típusú közlekedés megszűnjön vagy nagymértékben lecsökkenjen. Ez a vidék közlekedési problémáit nagymértékben fokozná most, amikor a MÁV különben is járatok tucatjait, százait akarja szüneteltetni a következő esztendőkben gazdasági és egyéb okok miatt.
Végezetül azt szeretném még elmondani, hogy minden fajlagos számítás alapján a szombathelyi MÁV Járműjavító az, amelyik igazából a legjobb termelési mutatókkal rendelkezik — jóval jobb termelési mutatókkal, mint a többi hasonló profilú cég az országon belül. Ezért egyszerűen nem értem, hogy pont ezt a céget akarják privatizálni, úgy privatizálni, hogy igazában — ahogy a miniszter úr is elmondta — közlekedési koncepció nem született még, és igazából át sem gondolták ezeket a lépéseket. (Az elnök poharát megkocogtatva jelzi az idő leteltét.)
Azt hiszem, hogy a MÁV középszintű vezetésén belül van néhány olyan személy, aki saját magának a székét bebiztosítva, különböző koncepciókat gyártogat állandóan, az állami költségvetésből erre szánt milliárdokat pedig…

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem