SIKLÓS CSABA közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter:

Teljes szövegű keresés

SIKLÓS CSABA közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter:
SIKLÓS CSABA közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! A Fodor András tisztelt képviselőtársam által felvázolt közlekedési helyzet előttünk is – sajnos – már régóta ismert. A kialakult feszültségek feloldásának lehetőségeit a főváros illetékes szerveivel közösen vizsgáltuk. Meg kell mondanom, hogy egy település komplex közlekedésfejlesztési programjának következetes végrehajtása eredményezheti csak azt a minden szempontból optimális helyzetet, amit a szakemberek a tervezés stádiumában célul tűztek ki. Amennyiben e komplex fejlesztési tervnek csak egy-egy eleme valósul meg – mint ahogy az esetünkben is történt –, és ezek hosszabb távon önmagukban képtelenek az el nem készült úthálózati részek funkcióit is átvállalni, az M5-ös autópálya környezetében tapasztalt feszültségek alakulnak ki.
A Hunyadi utcai hálózaton az átmenő forgalom csökkentése érdekében már 1989-ben jelentős forgalomszervezési beavatkozás történt a Mártírok útja és az Ady Endre utca közötti szakaszon, amelyen hattonnás súlykorlátozás lépett életbe. Az intézkedés célja a nehéz tehergépkocsik, kamionok, járműszerelvények forgalmának megtiltása, és ezzel a lakosságot érő, a közlekedésből eredő környezeti ártalmak csökkentése volt.
Drasztikusabb korlátozó intézkedések megtételére – például a tehergépkocsik teljes körű kitiltása, a felüljáró egyirányúsítása, az 51-es autóbuszok más útvonalra terelése – a jelenlegi út- és közlekedéshálózati adottságok miatt sajnos nincsen lehetőség, mivel ezt a forgalomtöbbletet a környező úthálózat már nem tudná felvenni.
A jelenlegi forgalomszabályozási szigorításokat természetesen csak kényszerű, ideiglenes intézkedésnek tekintjük. Végleges megoldást a Hunyadi utcai közlekedés szerepének megváltoztatásában, forgalmának erőteljes csökkentésében és a közlekedésfejlesztési tervekben szereplő úthálózat bővítésének megépülésében látjuk.
Döntő jelentőségű a gyűrűirányú hálózati elemek fejlesztése, az M0-ás autópálya kiépítése az M3-as autópályáig, a Szentlőrinci út hatékony bevonása a forgalomba a Soroksár, Hősök tere közúti felüljáró megépítésével, a Határ út bővítése, az M5-ös autópálya bevezető szakaszának továbbépítése a Könyves Kálmán körútig, új felüljáró építése a bevezető szakaszon a Vörös Október utca vonalában.
Az előzőekben jelzett beruházások megvalósítása tízmilliárdokat igényel.
Tisztelt Képviselő Úr! Tisztelt Országgyűlés! Tárcánk mindent megtesz annak érdekében, hogy a céljaink megvalósításához szükséges források bővüljenek, s javaslatainkkal Önök is rövidesen találkozni fognak. Számítunk egyetértő támogatásukra.
Tájékoztatom továbbá Önöket arról, hogy a főváros közlekedési szerveivel együttműködve készül jelenleg Kispest és Pesterzsébet térség közúthálózat-fejlesztésének felülvizsgálata, amelynek javaslati része ez év végére kialakul. Ezt követően 1991. első negyedévében fogjuk az önkormányzatokkal a mielőbb megvalósítandó leghatékonyabb beavatkozásokat és ezek végrehajtásánál a munkamegosztást meghatározni.
Kérem tisztelt képviselő urat válaszom elfogadására. (Taps.)

 

 

Arcanum Újságok
Arcanum Újságok

Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem

Arcanum logo

Az Arcanum Adatbázis Kiadó Magyarország vezető tartalomszolgáltatója, 1989. január elsején kezdte meg működését. A cég kulturális tartalmak nagy tömegű digitalizálásával, adatbázisokba rendezésével és publikálásával foglalkozik.

Rólunk Kapcsolat Sajtószoba

Languages







Arcanum Újságok

Arcanum Újságok
Kíváncsi, mit írtak az újságok erről a temáról az elmúlt 250 évben?

Megnézem