KEPLI LAJOS,

Full text search

KEPLI LAJOS,
KEPLI LAJOS, a Jobbik képviselőcsoportja részéről: Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Képviselőtársaim! Az előttünk fekvő, az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény módosításáról szóló javaslat alapvetően három pillérből áll. Az első pillé-re ennek a javaslatnak a roamingrendelet, azaz a roamingrendszernek, a barangolási rendszernek a felszámolása, amely az európai digitális menetrend-hez kapcsolódó egyik alapvető uniós célkitűzés, az egységes digitális piac létrehozásának keretében a belföldi és a barangolási kiskereskedelmi díjak közötti különbségek csökkentése. Az Unión belüli országhatárokat átlépő barangolásos mobilhasználat különdíja lépcsőzetesen kerül felszámolásra, a lényeg, hogy 2017. június 15-étől fő szabály szerint a barangolásszolgáltatók nem számíthatnak fel a belföldi kiskereskedelmi díjon felül semmilyen többletdíjat a szabályozott barangolási szolgáltatásokért.
(A jegyzői székben Móring József Attilát
dr. Szűcs Lajos,
Hegedűs Lorántnét
Hiszékeny Dezső váltja fel.)
Ugyanakkor szűk körben ugyan, de lehetőséget biztosít a kivételekre ez alól ez a jogszabály. Különösen meghatározott és rendkívüli körülmények fennállása esetén, amennyiben valamely barangolásszolgáltató számára nem térül meg a szabályozott barangolási szolgáltatások nyújtásának összes várható költsége, akkor a szóban forgó szolgáltató a tagállami nemzeti szabályozó hatóságtól, esetünkben az NMHH-tól engedélyt kérhet arra, hogy a belföldi díjszabás mellett többletdíjat alkalmazzon. Tulajdonképpen ennek az engedélyezési szabályait a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnökéhez telepíti a jogszabály - Magyarországon ők a szabályozó hatóság -, és a roamingrendelet szabályai alapján folytatja le az NMHH elnöke ezt az eljárást, s ennek alapján ő dönthet arról, hogy ki jogosult ilyen többletdíj alkalmazására. Ennek természetesen lehet piactorzító hatása is, amennyiben nem megfelelően alkalmazzák, ha a médiahatóság elnöke visszaél ezzel a jogosultságával, de rendeleti szinten is észszerű lépés volt, hogy a hírközlési hatóság elnökéhez telepítik ezt a jogkört. De mint minden döntés, amit valamely hatóság vezetőjéhez telepítenek, nem megfelelő szabályozás esetén természetesen magában rejti a visszaélés lehetőségét. Ennyit a roamingrendeletről, a roamingszabályozásról. Az természetesen egy pozitív lépés, pozitív folyamat, hogy az Európai Unión belül 2017 júniusától alapszabály szerint nem lehet barangolási díjat felszámolni, nem lehet roamingköltséget az egyes szolgáltatóknak a hívásokért és az adatforgalomért felszámolni.
A második pillér ennek a javaslatcsomagnak a hármas pilléréből az úgynevezett szupergyors internettel kapcsolatos, amely a közterület tulajdonosának, a hálózatüzemeltetőnek és az épület tulajdonosának az együttműködését szabályozza, és az a célja, hogy nagyobb garanciát adjon a hírközlési építmények idegen ingatlanon való elhelyezéséhez, valamint a vezetékjognak az ingatlannyilvántartási bejegyzés nélkül is. Az ingatlannyilvántartási bejegyzés nyilván csak a beruházás megvalósítása után célszerű, hiszen közben a nyomvonal akár meg is változhat.
Pozitív a rendelkezés, hiszen a Jobbik Magyarországért Mozgalom régóta szorgalmazza, hogy az internet minél több településre eljuthasson, és a hálózatüzemeltetőket minden eszközzel támogatni kell, hogy a hálózat minél több helyen kiépüljön, és minél többen hozzáférhessenek a széles sávú internet előnyeihez azokon a településeken is, ahol adott esetben kevesebben vennék igénybe. Ha ez nem feltétlenül volna profitábilis üzleti alapon, akkor is támogatni kell, hogy az infrastruktúra kiépüljön, és az elmaradottabb régiókba, a kisebb településekre is eljusson az internet.
Ezenfelül természetesen a tudatos internethasználat ösztönzésére is szükség volna, és olyan programok támogatására az állam részéről, ami segít ennek az elterjesztésben.
A tudatos internethasználathoz kapcsolódik a harmadik pillér is, ami a gyermekpornográf internetes tartalmak természetesen maximálisan támogatható visszaszorítását célozza. A Jobbik részéről is jó néhány felszólalásban már a múltban felszólaltunk az interneten terjedő rendkívül káros gyermekpornográf és erőszakos tartalmak ügyében. Itt jelentős előrelépést jelent az Interpol által összeállított listán szereplő gyermekpornográf honlapok hozzáférhetetlenné tétele azáltal, hogy a hozzáférést biztosító elektronikus hírközlési szolgáltatók, valamint a kereső és gyorsító távszolgáltatók törvényi felhatalmazást kapnak a listán szereplő tartalmak hozzáférhetetlenné tételére.
Természetesen arra is van lehetőség, hogy a szolgáltatók ne fogadják el a technikai segítségnyújtó rendszertől érkező tartalmakra vonatkozó hálózati hirdetéseket. A listán szereplő oldalak tartalma kivétel nélkül büntetőjogi tényállást alapoz meg, ezért a jelenleg hatályos jogi szabályozás alapján is lehetséges a hozzáférhetetlenné tétel elrendelése, az egyébként hatályos büntetőeljárásról szóló törvény szerint és a büntető törvénykönyv alapján.
Tehát mindenképpen rendkívül fontos lépésről van szó, egy újabb lépésről abban a lépéssorozatban, ami az interneten terjedő gyermekpornográf tartalmú tartalmak teljes visszaszorítását célozza meg. Az természetesen nem lehet kérdés, hogy ebben a Jobbik is támogatást fog nyújtani. S a másik két pillért is olyan pozitív kezdeményezésnek tartjuk - mind a roamingrendszer Európai Unió által kezdeményezett felszámolása, mind pedig a szupergyors internet elterjedése tekintetében -, ami miatt nem látjuk okát, hogy ne támogassuk a jelen előterjesztést. Köszönöm szépen. (Taps a Jobbik soraiban.)
(14.00)

 

 

Arcanum Newspapers
Arcanum Newspapers

See what the newspapers have said about this subject in the last 250 years!

Show me

Arcanum logo

Arcanum is an online publisher that creates massive structured databases of digitized cultural contents.

The Company Contact Press room

Languages







Arcanum Newspapers

Arcanum Newspapers
See what the newspapers have said about this subject in the last 250 years!

Show me