DUNAI MÓNIKA,

Full text search

DUNAI MÓNIKA,
DUNAI MÓNIKA, a Fidesz képviselőcsoportja részéről: Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Államtitkár Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! A Fidesz képviselőcsoportja támogatja a jelen törvényjavaslatot, amelynek célja a 2016. évi XXIV. törvénnyel kihirdetett, a Magyarország Kormánya és a Kínai Népköztársaság Kormánya között a Budapest-Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás magyarországi szakaszának fejlesztése, kivitelezése és finanszírozása kapcsán született Egyezmény 2. mellékletének törvénnyel történő kihirdetése.
A mellékletben foglaltak a szerződéskötési eljárás részleteit, értelmezési pontjait rögzítik. Mindezek elengedhetetlenül szükségesek a Budapest-Belgrád vasútvonal felújításának megkezdéséhez. A vasútvonal fejlesztésének jelentősége óriási Magyarország számára. A Budapest-Belgrád vasútvonal modernizációja a Kína, valamint Közép- és Kelet-Európa közötti együttműködés zászlóshajó projektje, az „Egy övezet, egy út” kezdeményezés keretébe illeszkedő Új Selyemút kulcsfontosságú európai láncszeme.
A felújítást követően a görögországi Pireusz ki-kötője és Nyugat-Európa között Magyarországon, Szerbián és Macedónián át vezető teherszállítási korridor válik a Kína és Európa közötti kombinált tengeri-vasúti szállítmányozás leggyorsabb alternatí-vájává. A vasútvonal korszerűsítése hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország az Európába irányuló kínai áruforgalom első számú regionális logisztikai bázisává váljon, amire minden adottsága megvan, tekintve ideális földrajzi elhelyezkedését, a magasan képzett munkaerőt és a tudatosan kialakított kedvező befektetési környezetet.
A beruházás keretében 166 kilométer hosszú Budapest-Ferencváros-Kunszentmiklós-Tass-Kis-kun-ha-las-Kelebia vasútvonal nettó 550 milliárd forint beruházással, 160 kilométer/óra engedélyezett sebességgel kerül majd kialakításra. A modernizáció keretén belül a vonal kiemelt része kétvágányúvá válik. A felújítást követően jelentősen gyorsabbá fog válni az utazás Magyarország és Szerbia között. A 374 kilométeres távot a vonatok jelenleg 8 óra alatt teszik meg, a vasút felújítását követően pedig várhatóan 3 órára csökkenhet a menetidő. A vasútvonal a transzeurópai vasúti törzshálózat része, amelyre vonatkozólag 2030-ig EU-s fejlesztési kötelezettségünk is van, amelynek a mostani beruházással teszünk eleget.
Tisztelt Képviselőtársaim! Számunkra egyértelmű, hogy Magyarország látható érdeke a Budapest-Szerbia vasútvonal felújítása és fejlesztése. Ezt támogatjuk, és támogatunk minden olyan törvényjavaslatot, amely ennek a mihamarabbi megvalósulását tűzi ki célul. Köszönöm szépen a figyelmüket. (Taps a Fidesz soraiban.)

 

 

Arcanum Newspapers
Arcanum Newspapers

See what the newspapers have said about this subject in the last 250 years!

Show me

Arcanum logo

Arcanum is an online publisher that creates massive structured databases of digitized cultural contents.

The Company Contact Press room

Languages







Arcanum Newspapers

Arcanum Newspapers
See what the newspapers have said about this subject in the last 250 years!

Show me