SASVÁRI SZILÁRD

Full text search

SASVÁRI SZILÁRD
SASVÁRI SZILÁRD (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök asszony. Tisztelt Ház! Tisztelt Miniszter Úr! Miközben az épülő autópályák díjairól egyre több szó esik és újra-újra föllángolnak a viták, addig egyre kevésbé esik szó azokról az autópályákról, amelyeket igazán össze kellene kötni.
Közismert, hogy az ország közúthálózati szerkezete olyan, ami miatt mind a tranzitforgalom, mind a több megyét érintő belső forgalom kényszerűen a fővároson halad át. Aki ma Hegyeshalomtól Záhonyig vagy Nagylakig szeretne eljutni, az éppúgy kénytelen keresztülhaladni a fővároson, mint az, aki Székesfehérvárról igyekszik Salgótarjánba vagy Pécsről Miskolcra.
Tisztelt Miniszter Úr! A bővülő kelet-nyugati kapcsolatok miatt ma egyre nagyobb forgalom zajlik le Nyugat-Európa és a FÁK országai között. Itt is a tranzitforgalom jelenti a legnagyobb gondot. Tény az is, hogy az M0-ás körgyűrű meglévő szakasza ez alól a forgalom alól a fővárost nem tehermentesíti. Éppen ezért ma ez a forgalom - az áradó folyó mintájára - a lehető legrövidebb utat igyekszik megtalálni. A pesti részen ez a Könyves Kálmán körúton részben megoldódott, rendkívül kedvezőtlen a helyzet azonban Dél-Budán. Itt nincsenek meg azok a feltételek, amelyek az átmenő forgalom fogadására és átvezetésére alkalmassá tennék ezt az önkormányzati részt. Az emiatt jelentkező környezeti károk, a zaj- és légszennyezés rendkívüli módon nyugtalanítja Dél-Buda lakosait. Talán ön is ismer olyan statisztikai adatokat, amely szerint a fővárosi ráktengely - éppen e jelentős környezeti hatások miatt - a XI. és a XXII. kerületi részen ér véget.
A kormány döntött az M0-ás körgyűrű továbbépítése tárgyában. Meglepő módon azonban nem az M3-as és az M5-ös autópálya összekötő szakasza építésének felgyorsítására tette meg gyorsítási javaslatát, nem ennek adott prioritást, hanem a 2-es út és az M3-as közötti szakasz építésének.
E döntés kapcsán a kérdésem a következő:
Milyen forgalmi adatok alapján indokolják az M0-ás északkeleti részének elsőbbségét? Mekkora ma az M7-es, M1-es, 6-os út irányából az M3-as felé irányuló forgalom? Az M0-ás körgyűrű délkeleti szakaszának felépítéséig milyen módon kívánják a fővárossal közösen Dél-Buda forgalmát tehermentesíteni, de legalábbis az itt menő forgalmat felgyorsítani?
Tisztelettel várom válaszát. (Taps az ellenzék padsoraiban.)

 

 

Arcanum Zeitungen
Arcanum Zeitungen

Sehen Sie, was die Zeitungen in den letzten 250 Jahren zu diesem Thema geschrieben haben!

Zeigen Sie mir

Arcanum logo

Arcanum is an online publisher that creates massive structured databases of digitized cultural contents.

Über uns Kontakt Press room

Languages







Arcanum Zeitungen

Arcanum Zeitungen
Sehen Sie, was die Zeitungen in den letzten 250 Jahren zu diesem Thema geschrieben haben!

Zeigen Sie mir