DR. LOTZ KÁROLY

Full text search

DR. LOTZ KÁROLY
DR. LOTZ KÁROLY közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter: Elnök Asszony! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! Az M0-ás körgyűrű megépítése már a hetvenes évek óta szerepel az országos közúthálózat fejlesztései között és a fővárosi általános rendezési tervben. Ez az útvonal az Európai Unió által a közép-európai térségben kijelölt tíz, úgynevezett európai korridor vagy európai folyosó közül kettőnek is a része. Az M0-ás körgyűrű első lépéseként, mint ismert, a déli szektor készült el. A '94. évi forgalomba helyezés óriási tehermentesítést eredményezett az M1, M7, Bocskai út, Petőfi híd irányába, különösen a nemzetközi tranzit-teherforgalom tekintetében. Tehát itt egyértelműen - ezt képviselő úr is tudja - egy óriási átrendeződés történt. Ma az M0-ás déli szakaszának forgalma minden elképzelést felülmúlóan jelenleg már eléri a napi 40 ezret.
Lényegében két fő indoka volt annak, hogy az építés a déli szektor elkészültét követően északon folytatódott. Egyrészt az, hogy a 2. számú főút új nyomvonala mind a fővárosi úthálózathoz, mind pedig az országos közúthálózathoz kapcsolódóan ennek a 9 kilométer hosszú északi szakasznak a megépítésével kapcsolható össze. Tehát magyarul itt az M0-ás egyenlő az M2-es út befejező szakaszával, az M2-es és M3-as közötti szakasszal, de hát természetesen ez maga az M0-ás építése. Másrészt a 40 kilométer hosszú keleti szektorban az előkészítés és építés folyamatát az önkormányzatok nyomvonalvitái éveken keresztül akadályozták. Erről több ízben itt, a parlamentben is beszámoltam.
A közelmúltban a főváros vezetésével történt megállapodás alapján - végre itt van a kezemben a megállapodás aláírt szövege, aláírta a főváros, a minisztérium, az Agglomerációs Tanács és a Pest Megyei Közgyűlés elnöke - arra nyílt lehetőség hosszú, többéves küzdelem után, hogy a keleti szektor nyomvonalát végre kijelöljük és az előkészítő munkák megkezdődjenek. Számunkra az M3, M5 közötti M0-ás szakasz megvalósítása semmivel sem kisebb jelentőségű - sőt! -, mint az északi szektor megépítése.
A forgalmi adatokat illetően a vizsgálatok szerint az M1-es, M7-es autópályák, valamint a 6-os számú főút irányából Dél-Budáról az összforgalom mintegy 26 százaléka megy át a város főútjain az M3-as felé. Ez azt jelenti, hogy az érkező napi 14 ezer járműből mintegy 3600 gépkocsi jut el Észak-Pestre, így a kétirányú átmenő forgalomban naponta 7200 jármű közlekedik, amelynek többsége valóban a Hungária körutat veszi igénybe. A Lágymányosi híd, Könyves Kálmán körút átadása átmenetileg valóban előidézte a 6. számú főút bevezető szakaszának forgalomnövekedését. Ennek következményeit enyhítik a főváros által tervezett beruházások. Ezek: a Dél-Budán jelentkező gondokat enyhítendő - a térség nem megfelelő kapacitású úthálózata folytán - a fővárosi önkormányzattól kapott tájékoztatás szerint 1999-re kétszer kettő sávra bővítik az Andor utca-Galvani úti útvonalat, valamint a 6-os számú főút bevezető szakaszát. Ezzel gyakorlatilag megoldódik Dél-Buda tranzitforgalmának átvezetése.
De azt el kell ismerni, hogy nem ez az igazi megoldás, a végleges megoldást a keleti szektor, tehát az előbb említett M3-as, M5-ös közötti szakasz megépítése hozza. Az előkészítés megkezdődött, az előkészítés után 2000-2001 körül kezdődhet meg az építkezés. Az Útalapból minden lehetőség meglesz arra, hogy ez - néhány éven belül befejeződve - egy óriási, valamennyi európai észak-kelet-dél-nyugat irányú (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.) úthálózat középpontjába levezesse ezt a forgalmat.
Köszönöm szépen a figyelmüket. Kérem az interpellációra adott válasz elfogadását. (Taps a kormánypártok soraiban.)

 

 

Arcanum Zeitungen
Arcanum Zeitungen

Sehen Sie, was die Zeitungen in den letzten 250 Jahren zu diesem Thema geschrieben haben!

Zeigen Sie mir

Arcanum logo

Arcanum is an online publisher that creates massive structured databases of digitized cultural contents.

Über uns Kontakt Press room

Languages







Arcanum Zeitungen

Arcanum Zeitungen
Sehen Sie, was die Zeitungen in den letzten 250 Jahren zu diesem Thema geschrieben haben!

Zeigen Sie mir