A honi légvédelmi rendszer 1944-ben
Helység
|
Osztály, törzs
|
29. M.ágyús ütegek
|
5/8. M. á. ütegek
|
Gépágyús szakaszok
|
---|---|---|---|---|
Budapest
|
201. 206.
|
201. 202. 205. 206.
|
203. 204.
|
201–202. 204–206. 209–212. 213–215. 217-220
|
Gödöllő, kastély
|
269.
| |||
Törökbálint, lősz. rak.
|
216
| |||
Etyek, lősz. rak.
|
224.
| |||
Pusztavacs, lősz. rak.
|
223.
| |||
Biatorbágy, vasúti viadukt
|
221.
| |||
Örkény, lősz. rakt.
|
222.
| |||
Fűzfő, gyár
|
203.
|
210.
|
227., 208., 239., 240.
| |
Bázakerettye, gyár
|
203
| |||
Pét, gyár
|
208.
|
207.
|
207., 235., 236.
| |
Székesfehérvár
|
225., 226.
| |||
Peremarton, gyár
|
209.
|
238.
| ||
Felsőgalla, gyár
|
227.
| |||
Bánhida, erőmű
|
228.
| |||
Nemesvámos, gyár
|
237.
| |||
Diósgyőr, MÁVAG
|
204.
|
214. 215.
|
253–258.
| |
Ózd, vasgyár
|
216.
|
259., 260.
| ||
Tiszafüred
|
261.
| |||
Kassa
|
217.
|
262., 263
| ||
Algyő
|
229.
| |||
Komárom, híd
|
230.
| |||
Győr, gyár
|
(205.)
|
232. (243., 244., 247.)
| ||
Esztergom, híd
|
234.
| |||
Almásfüzítő, olajfin.
|
(211)
|
233.
| ||
Tapolca, lősz. rakt.
|
241.
| |||
Devecser, lősz. rakt.
|
242.
| |||
Pécs, pu.
|
245., 246.
| |||
Nagykőrös
|
247.
| |||
Szolnok, híd
|
202.
|
213.
|
212.
|
212., 213., 248., 249.
|
Debrecen, pu.
|
250.
| |||
Tokaj, híd
|
264., 265.
| |||
Csap
|
266., 267.
| |||
Nyíregyháza
|
268.
| |||
Dunaföldvár, híd
|
205.
|
211.
|
243., 244.
| |
Összesen:
|
6
|
11
|
6
|
69 szakasz = 138 db gépágyú
|
17 üteg = 68 db gépágyú
|
19Vitéz Magyarosy Sándor altbgy., a légierők parancsnoka 1944 nyarán szemlét tart. Mellette vitéz ditrói Orosz Béla ezredes, a Repülőakadémia parancsnoka, (háttal) Heppes Aladár őrnagy jelentést tesz. Jobb szélen Podraczki alezredes áll. Helyszín: valószínű Szentkirályszabadja (Charles K. Faludi gyűjteményéből)
A 101. vadászosztály 100. bevetésének ünneplése, valószínű 1944. júliusa. Balról: Irányi Pál fhdgy., a 101/1. (Zongora) század parancsnoka, Barsy Gellért hdgy., Bejczy József fhdgy. és Heppes Aladár őrnagy osztályparancsnok (Charles K. Faludi gyűjteményéből)
201944. június, Veszprém repülőtere, a 101/3. század vonalán. Balról jobbra: Pászty István hdgy., Debrődy György hdgy., Molnár László hdgy. (Charles K. Faludi gyűjteményéből)
A Szikla Központ kiértékelő térképe 1944 júniusában (NTF)
21A Szikla Központ (Országos Légvédelmi Központ) felvevőhelyisége egy önkéntes híradónővel. Bal szélen a német rendszerű kódtérkép széle látszik. 1944. június (NTF)
Heppes Aladár őrnagy a 101. vadászosztály parancsnoka – a felvétel 1943. május 30-án, a V.0+39. sz. Me–109F gépe előtt készült (Heppes Aladár gyűjteményéből)
22Egy 1944 májusában lezuhant B–24 gép roncsai (helyszínét és dátumát nem sikerült azonosítani) (NTF)
Szolnok állomásépületének romjai a város felől nézve, 1944. június 2-án (NTF)
23Szolnoki pályaudvaron levő szerelvények roncsai, 1944. június 3. (NTF)
Debrecen pályaudvarának sérülései 1944. június 2-án (NTF)
241944. június 2-i bombázás után Kolozsvár külvárosa. Lasztoczi János szds. felvétele (NTF)
1944. június 2-án a kolozsvári zárdaépületet ért 2 bomba hatása. Lasztoczi János szds. felvétele (NTF)
25Póttartály szerelése A–36 repülőgépre (P–51 vadászbombázó változata) egy olasz repülőtéren. A gép száma 3960, egy légi győzelmi jel látható rajta (USAAF)
Az első tömegtemetés Debrecenben, 1944. június 6-án, az 1080 halottból ekkor kb. 600-at helyeztek örök nyugalomra (NTF)
26Az 1944. június 2-i ingabombázás egyik gépe magyar célok támadása után Ukrajna felett repül. A B–17F gép az 5.BW 97. BG. 4. Sq-ba tartozik (15AAF)
1944. VI. 2-án a magyarországi célokat bombázó amerikai kötelék szovjet terület felett repül Poltava felé. A 324. FG. P–51B vadászai láthatók a képen (15 AAF)
Az 1944. június 2-i bombázás után megérkezik az egyik első repülőgép szovjet poltavai repülőtérre. A B–17F gép az 5. BW. 97. BG. 2 Sq-ba tartozik (15 AAF)
27Miskolc, Tiszai pályaudvar az 1944. június 2-i bombázás után. Magyar felderítőgép felvétele 1944. június 6-án (HIMF)
28Miskolc, Tiszai pályaudvar az 1944. június 2-i bombázás után. Magyar felderítőgép felvétele 1944. június 6-án (HIMF)
29A kísérő 325. FG. P–51B vadászgépei Pirjatyin repülőterén, 1944. június 6-án (15 AAF)
A poftavai repülőtér 1944. június 22–23. éjjel, a Luftwaffe bombatámadásakor (Flying Fortress)
30Az eredmény 1944. június 23-án reggel: a 3. Air. Div. 452. BG. gépeiből 43 db B–17 elégett, 14 db P–51B vadászgép pedig ronccsá vált (Flying Fortress)
1944. június 14-én Szőny bombázása közben a 451. BG. egy B–24 gépe, száma No:56, „Calamity Jane” (15 AAF)
Arcanum Zeitungen
Sehen Sie, was die Zeitungen in den letzten 250 Jahren zu diesem Thema geschrieben haben!
Zeigen Sie mir